כל מהלך שיווקי ופרסומי דורש בשלב ראשון הגדרה של קהל/י היעד.

הגדרה זו חשובה ביותר גם כאשר מדובר בשיווק באינטרנט. החל מבניית אתר החברה, קידום אורגני של האתר במנועי חיפוש, וכלה בקמפיין PPC, שיווק במדיה חברתית, שיווק במייל וכל אפיק שיווקי או פרסומי אחר באינטרנט – מיקוד מדויק של קהל היעד ישפר משמעותית את תוצאות פעילות השיווק באינטרנט.

אחת השאלות הראשונות שלי בשיחת ההיכרות עם כל לקוח חדש היא מיהו קהל היעד שלכם.

התשובה הנפוצה היא: "כולם" או "כל משפחה בישראל", "כל בית עסק בישראל", "כל ילד וילדה" וכו'.

כולנו רוצים לחשוב על המוצר או השירות שאנו משווקים כעל בעל פוטנציאל מכירה גדול ומתאים לכ-ו-ל-ם. זו בהחלט שאיפה לגיטימית. אבל כאשר מתפזרים לכל הכיוונים, השיווק פחות אפקטיבי.

מיקוד וצמצום קהל היעד מאפשר עבודת שיווק מדוייקת יותר ואפקטיבית יותר, במיוחד עבור עסקים קטנים בעלי תקציב שיווק מוגבל.

במאמר זה אסביר כיצד יש להגדיר את קהל היעד וכיצד הגדרה זו מייעלת את עבודת השיווק באינטרנט ובכללה את קידום האתר בגוגל.

איתור קהלי היעד:

בדקו את הנתונים הבאים:

  • למי המוצר/השירות שאתם מספקים הכי מתאים – למי הוא תורם הכי הרבה, מי הכי ירצה אותו ויהנה מהתוצר. אם לדוגמא, אתם חברה לייעוץ מס – חישבו מיהן האוכלוסיות להן מגיע הכי הרבה החזרי מס ומי הלקוחות שהחזר המס תורם להם הכי הרבה.
  • מיהן הקבוצות בעלות סיכויי מכירה נמוכים יותר?
  • עיינו ברשימת הלקוחות שלכם – מיהם הלקוחות הטובים ביותר? לקוח טוב יכול להיות לקוח ריווחי, לקוח שהעבודה מולו נוחה לכם, לקוח שאינו גוזל מכם יותר מידי זמן, אנרגיה וכסף, לקוח שאינו מתלונן או מכביד עליכם, לקוח נאמן שגם מגייס לכם לקוחות נוספים וכו'. מי הם הלקוחות הבעייתיים? האם קיימים מאפיינים שמבדילים לקוחות טובים מלקוחות לא טובים?

הגדרה מדויקת של קהלי היעד:

הגדירו את קהל היעד שלכם על פי הפרמטרים הבאים: גילאים, מין, איזור גיאוגרפי – מדינות ושפות, מצב משפחתי, מצב סוציו-אקונומי, תחומי עיסוק ועניין.

כמובן שקהל היעד יכול להיות מחולק למס' קבוצות. אם אתם משווקים יותר משירות/מוצר אחד, הגדירו קהלי יעד לכל שירות/מוצר.

התאמת פעילות השיווק באינטרנט לקהלי היעד:

לגבי כל קבוצה בקהל היעד שלכם, בדקו: עד כמה היא נמצאת באינטרנט, באילו אתרים, באילו רשתות חברתיות, באיזה אופן היא משתמשת באינטרנט, מהם העיתויים המתאימים ביותר לשיווק לקבוצה זו (עונות, ימים בשבוע, שעות ביום, אירועים אקטואלים וכו').

שימו לב לפעולות הדורשות התאמה לקהלי היעד:

  • אתר הבית: התאמת העיצוב, הניווט, התכנים, אופי הכתיבה ותכנון מסלולי הגלישה בהתאם לקהלי היעד.
  • בלוג חברה: התאמת התכנים, תדירות הכתיבה והשפה לקהל היעד.
  • קידום אתרים אורגני: עד כמה קהל היעד שלכם מקבל החלטות דרך חיפוש במנועי חיפוש, באילו מנועי חיפוש משתמש (לא רלוונטי לקידום בישראל – כאן גוגל הוא מנוע החיפוש העיקרי בכל קהלי היעד), באילו ביטויים הוא משתמש (מי אומר "מוצרי ספיגה" ומי "חיתולים למבוגרים". מי אומר "מנורות" ומי "גופי תאורה", "חולצות מגניבות" או "חולצות מקוריות" …), כיצד קהלי היעד שלכם מקבלים החלטות – האם הם זקוקים למידע מקיף או לדף נחיתה תכליתי, אילו תגיות title I description יביאו ל CTR מקסימלי, באילו אתרים הכי נכון לפרסם תכנים מקשרים וכו'.
  • שיווק ברשתות חברתיות: האם קהל היעד גולש ברשתות חברתיות, באיזו תדירות ובאיזה זמנים, בחירת הרשתות המתאימות, איזו פעילות חברתית שתקדם את המוצר שלכם מתאימה לקהל היעד (תחרויות, סקרים, משחקים, סרטונים וכו').
  • פרסום ברשתות חברתיות: פרסום בפייסבוק מאפשר פילוח לפי קהלי יעד. ככל שתוכלו לנצל פילוח זה, כך הפרסום יהיה אפקטיבי יותר.
  • פרסום בגוגל PPC) google ads): מאפשר פילוח גיאוגרפי, לפי שפות, שעות וימים בשבוע, מכשירי סלולר וכו'.הגדרת פילוח מדויק יעלה את ה CTR ,את יחסי ההמרה ויוזיל את העלות לקליק כתוצאה משיפור ציון האיכות. מהו הניסוח המתאים ביותר למודעה ולדף נחיתה, איזה דף נחיתה מתאים ביותר (מבחינת עיצוב, אופן ההנעה לפעולה, טסט, שפה וכו').

לסיכום – עסקים רבים קופצים לעבודת השיווק באינטרנט ומפאת חוסר זמן וסבלנות, מוותרים על בחינה רצינית ומדוקדקת של קהל היעד. במקרים אחרים, קהל היעד מאד ברור לבעלי העסקים אך חברות שיווק או קידום אתרים אינן משכילות לקבל את הנתונים באופן מלא ומקיף.

הגדרה מדוייקת של קהלי היעד תסייע לכם לבחור את אפיקי השיווק באינטרנט המתאימים ביותר עבורכם ולהשקיע בהם באופן האפקטיבי ביותר.

וכאן תוכלו לקרוא איך אנחנו מקדמים את אתר הבית שלכם >>  

ירדן שחר

"יישר כוח WebGuru – לפני כשנתיים בחרתי להיות לקוחה שלכם הן לבניית ותחזוקת האתר שלי והן לשיווק דיגיטלי, ואני מברכת על כך מידי יום. אין ספק שיש תמורה בעד האגרה, התוצאות מדברות בעד עצמן וההשקעה משתלמת מיכל יקרה , בחרת להתמקד במומחים וכך גם בחרת את הצוות המקצועי שאת מובילה. כולם מביאים איתם מצויינות מקצועית, אמינות ושירות מעל המצופה .ולגבי המחוייבות? היא גם לספק אך בעיקר לללקוח. בחירת המומחים נעשית בקפידה ועדיין אתם בוחנים את שביעות רצון הלקוח לאורך כל הדרך. ברור שאני ממליצה על WebGuru"

מרפאת שיניים ד

כבר 15 שנה וובגורו מלווה אותנו בחוכמה והקשבה, בהבנה לצרכים ותמיד עם יד על הדופק.
מיכל ואיתי הם הכתובת למי שזקוק (שאלה בעצם כולם..) לליווי בעולם המורכב והמשתנה של שיווק ברשת. מומלץ!

צללית סוככים

״לפני 6 שנים העברנו את קידום אתר צללית לחברת וובגורו. מאז המובילות של צללית מתבטאת לא רק בשטח, אלא גם בגוגל. כמות הפניות מהאתר עלתה פלאים וממשיכה לעלות משנה לשנה. הפעילות שלנו התרחבה וגם העבודה עם וובגורו התרחבה לפרוייקטים נוספים. וובגורו מקימים לנו אתרים, דפי נחיתה, מקדמים בגוגל, מנהלים קמפיינים וכותבים תוכן. השירות הוא אישי, מקצועי ומדויק והתוצאות בהתאם״.

כספית החזרי מס

"מזה 10 שנים אנו עובדים עם מיכל מוובגורו באופן צמוד ואישי. מיכל והצוות הנהדר הביאו את האתר לתוצאות מצוינות בגוגל. לכל אורך הדרך אנו מקבלים מהם רעיונות חדשים לקידום ולשיפור גם בהתאם לשינויים החלים בגוגל, יחס אישי ושירות מצוין״.

חגי אופנועים

״אנחנו עובדים עם מיכל כבר למעלה מ-10 שנים. בזכות הכישורים שלה וההשקעה בפרטים הקטנים, היקף העבודה שלנו התרחב בצורה משמעותית, ועכשיו אנחנו בית הספר לנהיגה הכי גדול בישראל! הקידום בגוגל מציב אותנו במקום הראשון, ומעבר לכך מיכל מיידעת אותנו בכל שינוי רלוונטי באתרי המתחרים, ומשתפת אותנו ברעיונות מקוריים לגבי פרסום באתרים חדשים באופן שוטף. לסיום – אחרי שנים של שת"פ, ולאחר שהתנסינו עם הרבה אנשי מקצוע אחרים, אנחנו מרוצים מהתוצאות וממליצים בחום!״

רוצה להתקדם איתנו?

כמה פרטים ונחזור אליך בהקדם:

    חייגו אלינו צרו קשר