מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה הוא כל דף באינטרנט שבו נוחתים גולשים כתוצאה מפרסום או קישור כלשהו ברשת: הקלקה על באנר באתר חיצוני, על מודעה ממומנת, פופ-אפ, תוצאת חיפוש אורגני, תוצאת חיפוש ממומנת, מודעה בפייסבוק, ניוזלטר וכו'.

כשמדברים על דפי נחיתה, מדברים על דפים ממוקדי לידים (leads). דפים שיש להם מטרה ברורה וממוקדת להניע את הגולש לפעולה מסויימת (קניית מוצר/הרשמה לשירות/הצטרפות לרשימת תפוצה וכד').

להבדיל מדפי תוכן רגילים, דפי נחיתה מנוסחים ומעוצבים באופן מכירתי, שכנועי, מניע לפעולה, כזה שיגרום לאחוז המרות גבוה ככל הניתן.

למה צריך דפי נחיתה?

כל מי שמשווק באינטרנט, יודע שלא פשוט ולא זול לייצר תנועה איכותית ממוקדת לאתר. כל לקוח פוטנציאלי שנוחת באתר שלנו, עלה לנו במידה מסויימת של מאמץ שיווקי, בין אם מדובר בקידום אורגני, פרסום בגוגל, קמפיין באנרים או כל דרך אחרת – תמיד נרצה למקסם את ה-ROI שלנו – להביא למקסימום המרות במינימום השקעה. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא באמצעות דף נחיתה. ולא סתם דף נחיתה, דף נחיתה אפקטיבי.

איך יוצרים דף נחיתה אפקטיבי?

דע למי אתה פונה

הטיפ החשוב ביותר הוא התאמה מדוייקת לקהל היעד.
ככל שהדף יפנה לקהל ממוקד ומפולח יותר, כך ניתן יהיה לנסח אותו בצורה קולעת יותר. לדוגמא, בתהליך שיווק למטפלים ייתכן שנרצה לפרסם באמצעות קמפיין פייסבוק לטיפול זוגי. במקרה כזה, ניתן ואף רצוי ליצור מודעות נפרדות לגברים ולנשים. לכל מגדר יש לשייך דף נחיתה מותאם. הדף לגברים יהיה שונה מהדף לנשים מבחינת ניסוח, תמונות, צבעים וכו'.

דוגמא נוספת: בקידום אתר דיאטה בגוגל, ניצור דפי נחיתה שונים בהתאם לקבוצות ביטויי חיפוש: גולשים שחיפשו דיאטה מהירה או דיאטת כאסח ינחתו בדף שונה מגולשים שחיפשו דיאטה מאוזנת. בכל אחד מדפי הנחיתה יותאם הקופי למה שחיפש הגולש.

קופי חכם

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה היא מלאכת מחשבת שדורשת מחקר מתאים. טרם ניגשים לכתיבה עצמה חשוב להבין ולהגדיר היטב את קהל היעד, את מטרת הדף, מהם ההתנגדויות והחסמים שעלולים להתעורר וכיצד ניתן למוסס אותם, מהן נקודות הכאב של הלקוח הפוטנציאלי וכיצד ניתן ללחוץ עליהן. הדף צריך להיות המשך ישיר למודעה שממנה הגיע הגולש. ניסוח דף הנחיתה צריך להיות ישיר וברור. יש להפחית בפרטים ותיאורים שמייצרים עומס ומוציאים ממיקוד. הפניה צריכה להיות בגוף שני-יחיד, בגובה העיניים ובמשפטים קצרים ופשוטים. יש לדבר בשפה של תועלות עבור הלקוח (What's in it for me?) במקום שפה של מאפיינים של המוצר. (דבר על הלקוח ולא על עצמך).

מדוד ביצועים ושפר אותם כל הזמן

חשוב לעקוב אחר ביצועי הדף ואחר אחוז ההמרות ובאופן מתמיד לבצע שיפורים. קיימים כלים של גוגל ואחרים לביצוע השוואה בין שתי דוגמאות לדפי נחיתה. השוואה כזו נקראית A/B Testing והיא בוחנת את הביצועים של גירסא A בהשוואה לגירסא B. כך אפשר למשל, ליצור שתי דוגמאות שונות שההבדל היחיד ביניהן הוא למשל התמונה/סקאלת הצבעים/הכותרת וכו', לגלות מי עובד טוב יותר ואז ליצור עבורו חלופה חדשה. כך תהליך השיפור יכול להמשך עד שמגיעים לדף נחיתה אופטימלי.

מבנה דף הנחיתה והאלמנטים המרכזיים בו

אין חוקים קבועים למבנה של דף נחיתה אבל יש מס' כללי אצבע מקובלים לבניית דף נחיתה נכון.

  • על הדף להכיל את האלמנטים הבאים: כותרת מרכזית, כותרת משנה, טקסט שיווקי, הנעה לפעולה וטופס יצירת קשר, תמונה/סרטון וידאו. אלמנטים יעילים נוספים: עדויות של לקוחות מרוצים, תמריצים וזרזים (מבצעים וכד'), אודות בקיצור. כל דף צריך להכיל כמובן את לוגו ופרטי החברה.
  • כפתור יצירת הקשר צריך להיות האלמנט המרכזי ביותר בדף, מבחינה ויזואלית ומבחינת מיקום.
  • ניווט מצומצם. הדיעה הרווחת היא שדפי נחיתה שלא מאפשרים מעבר לדפים אחרים, הם האפקטיביים ביותר. כלומר, יש להסיר את הניווט לשאר דפי האתר וכן לא לאפשר קישורים לדפים ואתרים אחרים. המטרה היא לנתב את הגולש אך ורק למילוי הטופס בדף ולא להוציא אותו החוצה. בניגוד לדיעה זו, ממס' ניסויים שביצעתי, ישנם מקרים בהם, כן יש יתרון בלתת לגולש את האפשרות לשוטט בדפים נוספים, כל עוד מדובר בדפים שתורמים לו ערך מוסיף ומשפרים את הכרותו החיובית עם המוצר. רצוי שבכל אותם דפים, יהיה טופס יצירת קשר בולט.
  • גם לגבי קישור הדף לדף הבית, הדיעה הרווחת היא שעדיף לוותר על קישור כזה. במקרים רבים מבצעים קישור מתוך הלוגו או הפניה אחרת שמצד אחד אינה בולטת ומושכת גולשים להקלקה ומצד שני כן עוזרת לאותם גולשים שמחפשים מידע נוסף, להגיע אליו.

בניית דפי נחיתה ממירים היא תורה שלמה שנכתב עליה רבות. מומלץ להעזר באנשי מקצוע מתאימים לעיצוב, בניה וכתיבת הדף.

רוצה להתקדם איתנו?

כמה פרטים ונחזור אליך בהקדם:

    חייגו אלינו צרו קשר