איך יוצרים דף נחיתה אפקטיבי?
דע למי אתה פונה
הטיפ החשוב ביותר הוא התאמה מדוייקת לקהל היעד.
ככל שהדף יפנה לקהל ממוקד ומפולח יותר, כך ניתן יהיה לנסח אותו בצורה קולעת יותר. לדוגמא, בתהליך שיווק למטפלים ייתכן שנרצה לפרסם באמצעות קמפיין פייסבוק לטיפול זוגי. במקרה כזה, ניתן ואף רצוי ליצור מודעות נפרדות לגברים ולנשים. לכל מגדר יש לשייך דף נחיתה מותאם. הדף לגברים יהיה שונה מהדף לנשים מבחינת ניסוח, תמונות, צבעים וכו'.
דוגמא נוספת: בקידום אתר דיאטה בגוגל, ניצור דפי נחיתה שונים בהתאם לקבוצות ביטויי חיפוש: גולשים שחיפשו דיאטה מהירה או דיאטת כאסח ינחתו בדף שונה מגולשים שחיפשו דיאטה מאוזנת. בכל אחד מדפי הנחיתה יותאם הקופי למה שחיפש הגולש.
קופי חכם
כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה היא מלאכת מחשבת שדורשת מחקר מתאים. טרם ניגשים לכתיבה עצמה חשוב להבין ולהגדיר היטב את קהל היעד, את מטרת הדף, מהם ההתנגדויות והחסמים שעלולים להתעורר וכיצד ניתן למוסס אותם, מהן נקודות הכאב של הלקוח הפוטנציאלי וכיצד ניתן ללחוץ עליהן. הדף צריך להיות המשך ישיר למודעה שממנה הגיע הגולש.
ניסוח דף הנחיתה צריך להיות ישיר וברור. יש להפחית בפרטים ותיאורים שמייצרים עומס ומוציאים ממיקוד. הפניה צריכה להיות בגוף שני-יחיד, בגובה העיניים ובמשפטים קצרים ופשוטים. יש לדבר בשפה של תועלות עבור הלקוח (What's in it for me?) במקום שפה של מאפיינים של המוצר (דבר על הלקוח ולא על עצמך).
מדוד ביצועים ושפר אותם כל הזמן
חשוב לעקוב אחר ביצועי הדף ואחר אחוז ההמרות ובאופן מתמיד לבצע שיפורים. קיימים כלים של גוגל ואחרים לביצוע השוואה בין שתי דוגמאות לדפי נחיתה. השוואה כזו נקראית A/B Testing והיא בוחנת את הביצועים של גירסא A בהשוואה לגירסא B.
כך אפשר למשל, ליצור שתי דוגמאות שונות שההבדל היחיד ביניהן הוא למשל התמונה/סקאלת הצבעים/הכותרת וכו', לגלות מי עובד טוב יותר ואז ליצור עבורו חלופה חדשה. כך תהליך השיפור יכול להמשך עד שמגיעים לדף נחיתה אופטימלי.