Checklist להחלפת אתר: כך תעברו לאתר החדש מבלי לפגוע ב-SEO

ראשי / מידע מקצועי / SEO / Checklist להחלפת אתר: כך תעברו לאתר החדש מבלי לפגוע ב-SEO
מתוך SEO

החלפת אתר האינטרנט שלכם עלולה לפגוע בדירוגים בגוגל, ולפעמים אף להעלים את האתר לחלוטין מתוצאות החיפוש. 

הרשימה הבאה כוללת את כל הפעולות שיש לבצע במהלך ההחלפה, על מנת להבטיח מעבר חלק ללא פגיעה בדירוגים ובתנועה הנכנסת לאתר.

הערה: רשימה זו מהווה הצעה בלבד. קיימות בדיקות חלופיות וכלים מתקדמים יותר. השתדלתי להיצמד לפעולות הבסיסיות החשובות ביותר ולהציע דרכים פשוטות לבצען.

פעולות הקשורות באפיון ותכנון האתר

  • כחלק מאפיון האתר החדש, נתח התנהגות גולשים באתר הישן. וודא שבאתר החדש יש דפים מקבילים לדפים הנצפים ביותר באתר הישן ולדפים הממירים ביותר.
  • בדוק בגוגל אנליטיקס מהם דפי הנחיתה הנצפים ביותר בחיפושים אורגניים. וודא שבאתר החדש יש להם דפים מקבילים. אל תפגע בכמות התוכן ובמילות המפתח בדפים אלה.
  • וודא שדפי התוכן החשובים באתר נגישים בקליק אחד מכל דף באתר.
  • במידה ודף הבית חשוב לקידום: וודא שתהיה בו לפחות פיסקה אחת של תוכן מקורי (שאינו נמשך מתוך דפים אחרים באתר).

פעולות לביצוע בשלב התכנות

  • חסום את האתר לגישת מנועי חיפוש.
  • המנע משימוש בטכנולגיות שאינן ידידותיות למנועי חיפוש עבור מודולים חשובים באתר: קישורי ג'אווה סקריפט, iframes, flash .

פעולות לביצוע טרום עליה לאויר

  • וודא שכל דפי האתר מקושרים לאתר (בעיה נפוצה בוורדפרס ובמערכות אחרות היא שדפי הקטגוריה מציגים רק 10/מספר מוגבל של דפים, והשאר נשארים לא מקושרים).
  • וודא שכלי מנהלי אתרים של גוגל מותקן באתר ואם לא, התקן עכשיו. הכלי מהווה ממשק דרכו מעדכן גוגל את מנהל האתר בנתוני האתר ובבעיות בסריקתו.
  • מפה את כתובות דפי האתר הישן לכתובות האתר החדש לצורך יצירת הפניות 301 מכתובות ישנות לחדשות. (ניתן להעזר ב XENU ליצירת רשימת דפי האתר).
  • מרגע מיפוי הכתובות, המנע משינויים בכתובות דפים וממחיקת דפים.
  • בדוק את הפניות ה 301 שקיימות כרגע באתר הישן וצור מהן הפניות עדכניות ע"מ למנוע הפניה להפניה או לאבד הפניות ישנות.
  • אם לא ניתן לבצע הפניות 301 לכל הדפים, הקפד לבצע לפחות לדפי הנחיתה המרכזיים ולדפים שמקבלים קישורים נכנסים משמעותיים (ניתן לבדוק ב Majestic SEO).
  • צור קובץ robots.txt והגדר בו את הדפים הפתוחים והחסומים למנועי חיפוש.
  • בצע פניית נסיון דרך כל טופס יצירת קשר באתר. וודא שהיא מגיעה לגורם המטפל באופן תקין ושהיא לא נכנסת לתיבת הספאם. וודא שכאשר הטופס ממולא באופן חלקי או שגוי, מופיעה הודעה מתאימה.
  • וודא שהאתר מוצג באופן תקין וקריא מהדפדפנים המרכזיים והמכשירים המרכזיים (תוכל לזהות מי הם דרך בדיקה בגוגל אנליטיקס).
  • וודא התממשקות נכונה למערכת הדיוור במידה ויש.
  • וודא קיום דף 404 ידידותי.
  • וודא שלא נשארו באתר מדיה ותכנים ללא רשיון (תמונות מבנקי תמונות, תכנים שהועתקו מאתרים אחרים באופן זמני וכו').
  • גבה את האתר הישן.
  • מדוד ותעד את דירוגי האתר הישן בביטויים המרכזיים.
  • במידה ויש קמפיינים שמפנים לאתר: עדכן כתובות עדכניות, מעקב המרות, פיקסל רימרקטינג. אם הוחלף שרת, הקפא את הקמפיינים עד להתייצבות ה DNS.

פעולות לביצוע מייד עם העלאת אתר האינטרנט לאויר

  • פתח את האתר לגישת מנועי חיפוש.
  • במידה והוחלף שם הדומיין, צור לדומיין החדש חשבון חדש בכלי מנהלי האתרים ועדכן את ההפניה בכלי מנהלים של הדומיין הישן.
  • בצע הפניות 301 מכתובות האתר הישן לכתובות האתר החדש. וודא שאכן ההפניות הן מסוג 301. וודא שלכל דפי הנחיתה הנצפים בגוגל אנליטיקס ולדפים שיש להם קישורים נכנסים, יש הפניות 301 תקינות. (בעזרת XENU/Screaming Frog/ידנית).
  • בדוק תקינות תגיות canonical בדפי האתר.
  • בצע אופטימיזציה לדפי האתר החדש. תן תשומת לב מיוחדת ל TITLE ול DESCRIPTION: הם מייצגים את האתר בדף תוצאות החיפוש והניסוח שלהם ישפיע על אחוזי ההקלקה.
  • במידה ומעבירים שרת אחסון: וודא שלא היו בשרת הישן סאב-דומיינים בשימוש שלא הועברו.
  • וודא בכלי מנהלי האתרים שהאתר נגיש לגוגל ומחזיר קוד HTTP 200 ("אחזר כמו גוגל").
  • וודא שגישה לדפי האתר ללא www מפנה לדף המתאים עם www.
  • הטמע גוגל אנליטיקס והגדר בו המרות בהתאם לדפי התודה באתר.
  • במידה והוקפאו קמפיינים: עדכן בהם את הכתובות החדשות, מעקב המרות והחזר אותם לפעילות.
  • צור מפת אתר עדכנית והגש אותה לגוגל דרך כלי המנהלים.
  • פנה אל האתרים המקשרים שמייצרים תנועה נכנסת משמעותית לאתר ומפנים לכתובות לא עדכניות, ובקש מהם לעדכן את הכתובת. הפניות ישירות ללא 301 מעבירות יותר כוח וחוסכות זמן טעינה.
  • בצע שוב פניית נסיון בטופס יצירת הקשר ובדיקת עדכון רשימת הדיוור.

פעולות לביצוע במהלך החודש הראשון

  • בדוק בכלי המנהלים של גוגל שזמן טעינת האתר תקין (פחות מ 2 שניות).
  • אתר ותקן שגיאות סריקה (דפי 4XX, 5XX) עפ"י כלי המנהלים של גוגל.
  • בצע פקודת site: בגוגל ע"מ לראות את הדפים הנסרקים בגוגל: וודא שלא מוצגים דפי זבל ושרק דפים שצריכים להסרק נסרקים, שכותרות הדפים וה snippets טובים, וודא שאין כפילויות תוכן. וודא שכמות הדפים הנסרקים הגיונית.
  • בדוק איך נראים דפי האתר בקאש של גוגל בגירסא הטקסטואלית. בדוק את דף הבית ומס' דפים מייצגים מכל סוג. האם קישורי הניווט מופיעים? האם גוגל רואה את כל הטקסט בדף? האם מופיע טקסט או קישורים שלא מוצגים בדף?
  • וודא שלכל דף יש כתובת ייחודית ולא נוצרים שכפולי דפים: בצע בדיקות מדגמיות לאיתור תוכן כפול בעזרת חיפוש בגוגל של קטעי טקסט תחת גרשיים ובעזרת כלי לאיתור תוכן כפול (למשל copyscape).
  • בדוק את דירוגי האתר החדש. וודא שהדפים הנכונים מדורגים. יש לכך השפעה מכרעת על אחוז ההמרות.
  • נטר נפילות שרת באופן שוטף (בעזרת כלים כמו SiteUpTime או UptimeRobot).
צרו עימנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם.