איך למנף את החלפת האתר לשיפור הקידום בגוגל?

ראשי / מידע מקצועי / SEO / איך למנף את החלפת האתר לשיפור הקידום בגוגל?

אם אתם עומדים בפני תכנון אתר אינטרנט חדש, אתם ודאי שואפים לאתר יפה, מקצועי, מרשים, חדשני, מעניין, מהיר, ידידותי למכשירים ניידים ונוח לתפעול ותחזוקה… אבל יותר מהכל אתם רוצים שבאתר שלכם תהיה תנועת גולשים ערה: תנועת גולשים איכותית וממוקדת שתייצר לכם לקוחות חדשים כל יום.

המקור החזק ביותר לתנועה כזו, הוא כמובן גוגל. חיפושים בגוגל מייצרים את התנועה הגדולה ביותר והממוקדת ביותר לאתרי אינטרנט.

בתוך כל ההשקעה בתכנון והקמת אתר חדש, אל תוותרו על החשוב ביותר ואל תשמרו אותו לסוף: שלבו איש SEO כבר בשלב הראשוני ביותר של תכנון האתר על מנת להרויח אתר נכון לגוגל שייצר לכם הרבה יותר תנועה והרבה יותר פניות.

5 שלבי העבודה בתכנון אתר ידידותי לגוגל שמייצר הרבה יותר תנועה אורגנית

 1. הכנה ולימוד

אל תתחילו בעבודה לפני שאתם נותנים מענה לשאלות הבאות:

  • מה המטרות שתרצו להשיג באתר החדש?
  • מיהם קהלי היעד שלכם ומה הם מחפשים בגוגל? שאילתות ברמת המחקר והמידע, שאילתות ממותגות ושאילתות שמשקפות כוונת רכישה בשלבים שונים
  • מחקר מתחרים: מי המתחרים העסקיים שלכם? מי המתחרים בגוגל? מה מציעים המתחרים – יתרונותיהם וחסרונותיהם. מה מידת התחרותיות של תחומי הקידום שלכם בגוגל?

חקר המצב הקיים:

בחנו את תפקוד האתר הנוכחי שלכם בעזרת גוגל אנליטיקס. (אין לכם גוגל אנליטיקס? תתקינו עכשיו והטמיעו בו גם מעקב המרות).

  • מהם מקורות התנועה הנוכחיים לאתר? מהם מקורות הפניות?
  • מהם הדפים הנצפים ביותר באתר? מהם דפי הנחיתה המרכזיים?
  • אילו דפים/תחומים/ביטויים מדורגים גבוה/מייצר ים תנועה אבל ממירים רע?
  • לאילו דפים יש יחס המרה טוב?
  • מהם דפי היציאה המרכזיים?
  • אילו איזורים באתר שלכם לא ממצים את הפוטנציאל?

ניתוח מעמיק של גוגל אנליטיקס יעזור לכם להבין מה עובד עבורכם טוב היום ומה לא. מה כדאי לקחת לאתר החדש ועל מה לוותר? איך אפשר להשליך את מה שעובד טוב עבור חלקים נוספים באתר?

דוגמא:

באתר מסויים ראינו שמתקבלת תנועה יפה לאתר מתוך חיפושי מידע (גולשים שמבקשים לחקור את התחום אבל לא בהכרח לרכוש). גולשים אלה נוחתים בדפי מאמרים, קוראים את המאמרים ויוצאים מהאתר ללא רכישה וללא התקדמות לשלב הבא במשפך השיווקי. הבנו שיש פוטנציאל תנועה גבוה בחיפושי מידע, חקרנו את הפוטנציאל ע"מ להגדיל עוד יותר את התנועה הזו, יצרנו דפי מאמר בפורמט שמשלב באמצע המאמר ובסופו הנעות בולטות לפעולה: הפניות לדפים שיווקיים, כפתורי הרשמה לניוזלטר, והצעות להמשך קריאה של מאמרים נוספים. הנחינו את מפתח האתר ליצור עבורנו אופציה שתאפשר לנו לבחור איזו הנעה לפעולה אנחנו בוחרים לשלב בכל מאמר. כתוצאה מכך באתר החדש, גדלה תנועת מחפשי המידע, התארך זמן השהייה שלהם באתר, ועלתה כמות הפניות וההרשמות לניוזלטר.

הורדת אחוזי הנטישה באתר אינטרנט

הוספת כפתורי הנעה לקריאה נוספת, שיפרה בעיה של אחוזי נטישה גבוהים בדפי תוכן בפורטל חתונות

 

ניתוח התנהגות הגולשים באתר הקיים תלמד אתכם המון על תכנון האתר החדש. נצלו את ההזדמנות הזו לצורך שיפורים.

מחקר מילות מפתח

אם תדעו מה הגולשים שלכם מחפשים, תדעו מה להגיש להם ואיך. מחקר מילות מפתח פורס בפניכם את נפחי החיפוש של התחומים השונים שאתם רוצים לקדם. הוא מגלה לכם מה  נפח הפוטנציאל שלכם ובאילו תחומים הוא נמצא. הוא חושף בפניכם מה מעניין יותר את הקהל שלכם ומה פחות. את סדרי העדיפויות שלכם לקידום, תקבעו לא רק על סמך נפחי החיפוש אלא על סמך הרלוונטיות שלהם לתחום עיסוקכם ויכולת ההמרה שלהם. תכנון תחומי הקידום וסדרי העדיפויות ישפיע במידה רבה על מבנה האתר, ההיררכיה והחלוקה לאיזורי תוכן ודפי תוכן באתר.

אם תתכננו את המבנה ההיררכי של האתר שלכם בהתאם למחקר מילות המפתח – תזכו ליתרון אדיר בקידום בגוגל ותרויחו אתר אופטימלי לגולשים שלכם.

תכנון אתר מובייל

אתר חדש הוא ההזדמנות לתת מענה טוב יותר לגולשי המובייל שמשקלם הולך וגדל משנה לשנה. קיימים שני פתרונות אפשריים לאתר מובייל: הגשת אתר נפרד, ייעודי למובייל, או הגשת אותו אתר עם אותם התכנים רק ברוחב ומבנה מותאם לרוחב המסך (אתר רספונסיבי).  בחנו את התנהגות גולשי המובייל באתר שלכם: מה הם מחפשים? באילו דפים הם נוחתים ובאילו דפים הם משוטטים? ניתוח מידע זה יעזור לכם לבחור את האופציה המתאימה יותר עבורכם.

דוגמא: באתר שמציע מוצר מסוים לעיצוב הבית, זיהינו שרוב הגולשים הסלולארים מתעניינים בפרטים טכנים אודות המוצר וברכישתו. התנועה הסלולארית התמקדה ב 3 דפים מתוך מאות דפי האתר. לכן החלטנו לספק לגולשי המובייל אתר נפרד קטן וידידותי: אתר שמעוצב ובנוי בצורה שמותאמת יותר לצרכיהם וממיר טוב יותר. לעומת זאת באתר בתחום רפואי כלשהו, זיהינו תנועת מובייל ערה לאיזורי המידע ולכן בחרנו בפתרון הרספונסיבי: הגשת אותו אתר, עם כל התכנים בו, באופן מותאם לרוחב המסך ועם ניווט נוח יותר לניידים.

2. ניגשים לעבודה: תכנון מבנה האתר, מסלול הגלישה, מיפוי תחומי חיפוש לדפים ואסטרטגיית תוכן

אז יש בידכם את רשימת ביטויי המפתח שתרצו לקדם. עכשיו השאלה היא איזה דפים אתם מקדמים? נניח שיש לכם אתר לקליניקה לטיפול זוגי וברשימת הביטויים שלכם, מופיע בין השאר הביטוי "בגידה". עכשיו נותר להחליט באיזה דף תרצו להנחית את הגולשים שחיפשו בגידה? האם זה מאמר על בגידה או אולי קטגוריה שלימה של מאמרים בנושא בגידות או שאולי נכון יותר להנחית את הגולש בדף שיווקי המסביר על הטיפול שאתם מציעים לזוג שמתמודד עם בגידה?

האסטרטגיה הנכונה למיפוי ביטויי מפתח היא התמקדות במענה לשאילתת הגולש ולאחר מכן בצורך השיווקי שלכם. כלומר, לכל שאילתת מידע, תמפו דפי מידע ולא דפים שיווקים. הדף יענה לגולש על המידע שחיפש, יבשיל אותו לקראת השירות שלכם ויפנה אותו לדף השיווקי. לשאילתות מסחריות, תמפו דף שיווקי או דף מוצר. לשאילתות כלליות מאד, כדאי למפות דף קטגוריה/תגית שמציע מס' מאמרים.

חשוב לבדוק מה מציעים המתחרים ולשאוף לתת יותר. זו הדרך לייצר תנועת גולשים טובה ונאמנה וזו הדרך למצוא כן בעיני גוגל ולהתקדם טוב יותר בתוצאות החיפוש.

לאחר מיפוי הדפים, יש לתכנן את מבנה האתר: אילו סרגלי ניווט יופיעו והיכן: הסרגל הראשי צריך להכיל קישורים ישירים לכל הדפים שמקודמים על ביטויים חשובים. את הדפים של הביטויים הפחות פופולארים ופחות ממירים עבורכם תוכלו למקם ברמת היררכיה נמוכה יותר. יש להקפיד על גישה מהירה ופשוטה מדפי המאמרים וביטויי ה"זנב הארוך" לדפים המרכזיים השיווקיים: דפי הכסף שלכם.

מומלץ ליצור היררכיה כמה שיותר שטוחה: כלומר כזו שמאפשרת הגעה לכמה שיותר דפים בכמה שפחות קליקים. באתרים גדולים של אלפי או עשרות אלפי דפים, חייב להיות עומק היררכי והתכנון שלו הוא קריטי לקידום.

3. היבטים טכניים: בחירת מערכת ניהול תוכן וליווי שלב הפיתוח

בעלי אתרים רבים מתחילים מהשלב הזה מתוך מחשבה קודם צריך מעצב ומתכנת, אח"כ אפיון ואח"כ מקדם אתרים. זו טעות. עליכם להגיע למעצב ולמתכנת רק אחרי שהגדרתם עם מקדם האתר את יעדי האתר, אפיינתם את המבנה והצרכים. עכשיו אפשר להתאים לכל זה את העיצוב, את מערכת הניהול ואת הפונקציונליות הדרושה. למקדם האתר יש נסיון מעשי רב בעבודה שוטפת עם מערכות ניהול תוכן ולכן יוכל להמליץ לכם על מערכת מתאימה לדרישותיכם וכמובן ידידותית ל SEO. מקדם האתר יעביר למפתח דרישות SEO כך שהאתר ייבנה מראש בצורה אופטימלית למנועי חיפוש.

4. השלב הרגיש: עליה לאויר תוך הקפדה על הפניות 301 מדוייקות ומלאות

 

5. לוודא שהאתר בריא

 

צרו עימנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם.