כתיבה ידידותית למנועי חיפוש

ראשי / מידע מקצועי / כתיבת תכנים / כתיבה ידידותית למנועי חיפוש

כתיבת דפים ידידותיים לגוגל: 8 כללים לכתיבת תכני האתר שלכם

מאמר זה מיועד ללקוחות וובגורו. גשו אליו לאחר שקיבלתם מאיתנו מסמך מיפוי מילות מפתח לדפים (keywords-mapping.xlsx). מטרת המאמר היא להנחות אתכם כיצד לכתוב את דפי האתר באופן שיסייע בקידום האתר ויצור מקס' כניסות מתוך שאילתות רלוונטיות בגוגל.

8 כללי כתיבה בסיסיים

כדוגמא נסתכל על דף באתר מרפאת שיניים העוסק ביישור שיניים שקוף.

במסמך המיפוי הוגדרו לו הביטויים:

  • ראשיים: יישור שיניים שקוף, יישור שיניים למבוגרים
  • ביטויים נוספים לשילוב: יישור שיניים בלתי נראה, גשר, אינויזליין, invisalign, כמה עולה, עלויות, מחיר, חיפה.

1. מסמך מיפוי ביטויי המפתח הוא הבסיס לכתיבה

המסמך צריך להיות מונח לנגד עיניכם בבואכם לכתוב דפי תוכן ולהגדיר עבורכם את החלוקה לדפים ואת הנושאים המרכזיים לכל דף.

2. כתבו תוכן מעולה

זו העיצה החשובה ביותר: לכתוב חכם ולכתוב מקיף.

ליצור דף שיענה באופן שלם לדרישות המחפשים ויגרום להם להפסיק לחפש מקורות מידע נוספים.

כשמדובר בדפי מידע, אתר ויקפדיה הוא דוגמא מצויינת להשראה: התכנים בו מקיפים ועשירים ומוגשים בצורה נוחה. גולשים אוהבים את ויקיפדיה כיון שהיא עונה באופן מושלם לדרישותיהם.

ש. איך אני יודע מה מעניין את הגולשים?

ת. ראשית, הביטויים במסמך המיפוי יתנו לך כיוון. שנית, אתה מכיר את הקהל שלך ויודע מה חשוב לו לדעת ומה חשוב לך להבהיר לו. דבר אליו.

ש. אבל הכל כבר כתוב ברשת וידוע. מה עוד יש לי לחדש?

ת. ראשית, אם הוא חיפש, כנראה שהוא לא יודע. שנית, תהיה אתה מקיף וברור וטוב יותר מהאחרים. אם אין לך מה לחדש או שאתה לא רוצה לחשוף מידע, אתה לא ראוי בעיני גוגל להופיע בראש תוצאות החיפוש.

ש. האם טקסט מספיק?

ת. במקרים מסויימים תמונות/וידאו/תרשימים/צילומי מסך/אינפוגרפיקה וכו' יכולים לתרום. השתמש בהם. נכון שהם פחות קריאים למנועי חיפוש מאשר טקסט רגיל, אבל אם הם משפרים את חווית הגלישה, בעקיפין הם משפרים גם את הקידום.

כתיבת תוכן מעולה דורשת לא מעט מחשבה והשקעה. אבל זו השקעה חד פעמית שתישא פירות לאורך זמן. חווית משתמש טובה היא סימן לגוגל שהאתר איכותי, היא מייצרת קישורים נכנסים אליכם לאתר, הפניות ושיתופים חברתיים, היא תורמת למוניטין שלכם ומשגרת אליכם לקוחות איכותיים לאורך זמן.

3. אל תעתיקו. היו מקוריים

ספקו תוכן מקורי בלבד. אל תעתיקו תכנים שכבר קיימים ברשת, גם אם הם נכתבו על ידכם וגם אם הם מופיעים באתר שלכם בדף אחר. כל דף ברשת חייב להיות בעל תוכן ייחודי. גוגל לא יציג בתוצאות החיפוש תוכן שכבר נסרק על ידו. אם אתם רוצים לצטט מקור כלשהו, הסתפקו ב 2-3 משפטים וצרו קישור להמשך קריאה. אל תעתיקו הכל.

ש. כתבתי דף על תרגומים ליפנית. התוכן בדף תרגומים לסינית, הוא מאד דומה. האם זה בסדר?

ת. לא. חשוב שיהיה הבדל מהותי בתוכן הדפים. אם אין לך משהו ייחודי לומר על תרגומים לסינית, להבדיל מתרגומים ליפנית, אין סיבה שתכתוב על זה דף ואין סיבה שתקודם על זה. תצטרך להסתפק בדף תרגומים כללי ולוותר על קידום הביטויים הספציפים. אל תיצור שני דפים דומים מידי. זה משעמם את הגולשים ומעצבן את גוגל.

4. שלבו את ביטויי המפתח מס' פעמים בגוף התוכן ובפרט בתחילתו

יצא לי לקבל תכנים מצויינים, עשירים ומקיפים אבל ביטויי המפתח נעדרו מהם. אם הסברתם מצוין על מצבים שדורשים יישור שיניים ועל הטכניקה של יישור שיניים שקוף על כל מאפייניה, ובכל זה הזכרתם רק פעם אחת את הביטוי "יישור שיניים שקוף", הזחלנים של גוגל יתקשו להבין שזהו הנושא המרכזי של הדף ושהדף ראוי להיות בראש תוצאות החיפוש של הביטוי.

לכן הקפידו לשלב את הביטויים מס' פעמים. גם מילים בודדות מתוך הביטוי יכולות להופיע בנוסף. אין צורך להפריז בצפיפות ביטויי מפתח וליצור טקסט שאינו טבעי לגולשים.

יש להקפיד על נוכחות הביטויים המרכזיים בפרט בתחילת הטקסט.

5. שלבו כותרת ראשית וכותרות משנה המכילות את ביטויי המפתח

הקפידו ליצור לכל דף כותרת ראשית שתכיל את ביטויי המפתח המרכזיים או לפחות את החשוב שבהם. ככל שהביטוי יהיה קרוב יותר לתחילת הכותרת וככל שהכותרת תכיל פחות ביטויים מיותרים, כך טוב יותר.

דוגמא:

כותרת לא טובה: השיניים עקומות?

כותרת טובה יותר: הפתרון לשיניים עקומות: יישור שיניים שקוף

כותרת הכי טובה: יישור שיניים שקוף

ש. ומה אם יש לי רעיון לכותרת חזקה מבחינה שיווקית?

ת. אל תוותר עליה, אבל נסה לשלב בה ביטויי מפתח

במקום "הקץ לחיוך בשיניים עקומות" ניתן לכתוב "יישור שיניים שקוף: הקץ לחיוך בשיניים עקומות".

לידיעתכם, שילוב ביטויי החיפוש בטקסט ובכותרות הוא לא רק בשביל גוגל. כשגולש רואה בדף את הביטוי שאותו חיפש, מתחזקת בו התחושה שהוא הגיע למקום הנכון.

כותרות משנה מקילות את ההתמצאות ואיתור המידע בדף טקסט ארוך.

אם תיצרו למשל כותרות כמו: כמה עולה יישור שיניים שקוף, שיטת אינוזליין ליישור שיניים וכו' – תחזקו את הקידום של ביטויים אלו ותספקו לגולש דף שימושי וקריא יותר.

6. כתבו לפחות 400 מילים

גוגל אוהב דפים עם תוכן. אין לו סיבה להפנות משתמשים לדף עם שני משפטים ואין לו אפשרות להבין שדף כזה הוא אכן רלוונטי לביטוי שחיפש המשתמש.

אורך דף טוב הוא 400 מילים. דפים קצרים מ 300 מילים קשה יותר לקדם. דפים ארוכים מ 1000 מילים, כדאי לשקול חלוקתם לנושאי משנה.

ככל שהטקסט יהיה ארוך יותר, כך יש לו סיכוי גבוה יותר להשתבץ בתוצאות של יותר ביטויים ובמיקומים גבוהים יותר. כיתבו טקסט עשיר אך ממוקד.

7. שלבו ביטויים רלוונטים נוספים

מעבר לשילוב הביטויים המופיעים במסמך המיפוי, שלבו ביטויים רלוונטים נוספים: מילים נרדפות (פלטה במקום גשר), מותגים וטכניקות שונות בתחום (אינוזליין), מוסדות בתחום, שאלות (כמה עולה יישור שיניים, מה זה אינוזליין), תיאור בעיות נפוצות (שיניים עולות אחת על השניה, שיניים צפופות), מילים שמתארות את השירות שלכם (טיפול, פתרון, רופא), מילים שמתארות את המיקום שלכם (חיפה, צפון, קריות).

זכרו שרוב שאילתות החיפוש בגוגל הן על ביטויי "זנב ארוך" ולא על ביטויים מרכזיים.

הקפידו על שפה שמאפיינת את הקהל שלכם והזהרו משפה אקדמית מידי (גולשים מחפשים "חיתולים למבוגרים" ולא "מוצרי ספיגה למבוגרים"). אם חשוב לכם להשתמש גם בשפה מקצועית וגבוהה, שלבו בה גם את הביטוי המקובל כהסבר והבהרה.

8.התייחסו גם לתחומים אחרים באתר

שלבו בדף גם ביטויים חשובים שמופו לדפים אחרים באתר (יישור שיניים לילדים, הלבנת שיניים, מרפאת שיניים).

עד כאן הנחיות לכתיבה ידידותית לגוגל. לאחר כתיבת הדף, אנחנו מבצעים לו אופטימיזציה נוספת לפי הצורך והתאמות קלות, מוסיפים תגיות, קישורים פנימיים וקישורים נכנסים חיצוניים.

צרו עימנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם.