למי מכם שפספסו, גוגל חשפה לאחרונה נתונים מעניינים ועדכניים למגמת הצריכה בעידן של אחרי הקורונה. הנה סיכום שלי ותובנות לכמה נתונים מעניינים שיכולים להיות רלוונטיים ובעלי ערך עבורכם.

1. מגמות חיפוש

למרות הקפיצה המשמעותית במגמות החיפוש בדיגיטל אחר מוצרי צריכה בעידן הקורונה, רמת החיפוש אחר מוצרי צריכה נותרה זהה גם לאחר הקורונה.

נראה שבנוסף לתדירות והרגלי החיפוש שנוצרו בקורונה, קהל גדול (ככל הנראה גם בוגר יותר), עשה קפיצת דרך טכנולוגית וסיגל יכולות חדשות בכל הקשור לחיפוש וצריכת מוצרים און ליין.

נפחי החיפוש בגוגל בהשוואה לקורונה

2. צריכה כללית

נכון לאפריל 2021 אנחנו משקיעים פחות במזון ובמוצרי ילדים ותינוקות (מוצרי הסגר), ויותר באופנה, פארם וקוסמטיקה (מוצרי חוץ).

למרות שיצאנו מהסגר, תחום הבית והגינה שגילינו מחדש בתקופת הקורונה ממשיך לצבור תאוצה ורמת הצריכה משקפת שינוי עמוק ביחס הצרכן לבית שלו.

נתוני צריכה כללית במשק לפני ואחרי הקורונה

3. Ecommerce

למעט תחום האלקטרוניקה, שחווה ירידה קטנה (של 3%) בנתח הקניות בדיגיטל, שאר הקטגוריות שנסקרו חוו צמיחה משמעותית גם בקורונה אבל גם לאחר הקורונה.

נתח קניות דיגיטלי אחרי הקורונה

מה אפשר ללמוד מכל זה?

למרות שיצאנו מהסגר, הצרכנות הדיגיטלית ממשיכה בכל הכח. מותגים שלא ידעו לתת מענה ראוי לביקושים ולצרכני הדיגיטל, לא יהנו מהצמיחה שמתרחשת בימים אלו ברוב הקטגוריות.

איך עושים את זה נכון? אין פתרון קסם שמתאים לכולם. כל מותג צריך לפעול בערוצים ובאופן שנכון לו ובהתאם לתקציב, לאסטרטגית המותג ולסיטואציה השיווקית עימה המותג מתמודד.

וובגורו לוגו

רם שטיין

רם שטיין הינו יועץ אסטרטגי שיווקי. בעשור האחרון, ניהל רם מחלקות אסטרטגיה במשרדי פרסום מובילים ולפני כן שימש כיועץ אסטרטגי במשרד ייעוץ. ב-5 השנים האחרונות רם מנהל מותג איקומרס בינלאומי שפיתח בעצמו ובשנתיים האחרונות רם נותן שירותי CMO as a service לחברות הייטק, סטרטאפים וכן שירותי פלנינג למשרדי פרסום ולקוחותיהם. עוד ב-LinkedIn.

רוצה להתקדם איתנו?

שלח לנו את כתובת האתר שלך ונחזור אליך בהקדם:

    חייגו אלינו צרו קשר

      רוצה להתקדם איתנו? לייעוץ צור קשר