קייס (מעצבן) של קידום אתרים ולקח אחד בצידו

ראשי / הבלוגוגל / קייס (מעצבן) של קידום אתרים ולקח אחד בצידו

מאמר אורח: עידו סלע, וויזי

שלום לקהילת וובגורו, מיכל היא אכן גורו ואני גם חבר שלה, קולגה ומתייעץ איתה בענייני קידום אתרים.

שמי עידו סלע ואני הבעלים של חברת וויזי. כשדיברתי עם מיכל על הקייס הזה שאני עומד להציג היא ביקשה שאשתף אותו כאן כי הוא חשוב לקהילת המקדמים, אז הנני :)

רקע

לקוח וותיק שלנו המקודם מאד בביטויים שלו החל לחוות ירידה משמעותית במיקומים בשנת 2017, למקומות שהם מעל 50 – שהמערכות לבדיקת מיקומים בקושי סופרות. העניין הוא שאנחנו מהצד שלנו לא עשינו שום שינוי דרמטי כזה אשר יביא לירידה.

הבדיקות

לא ארחיב על הבדיקות שעשינו כי פשוט עשינו הכל – החל ממעבר על SEO on Page פעם נוספת, בדיקות קישורים נכנסים ויוצאים, בדיקות מהירות ומה לא. יש לנו צ'ק ליסט לקידום אתרים ובו 250 נושאים שונים – עברנו שוב על הצ'ק ליסט, עשינו שינויים קטנים של חידודי-חידודים, אבל שום דבר לא זז.

כלים חיצוניים

בדקנו לא רק פנימית, אלא גם חיצונית, עם כל הכלים האפשריים שעושים "ניתוח SEO" – אני רושם את זה במרכאות כי אנחנו בוויזי לא מתייחסים בכזו סמכותיות לכל הכלים האלה, הם רק כלי עזר נוסף לבדוק את עצמנו, לדוגמה WooRank ועוד כלים נוספים. אני אומר למקדמים שלנו "תבדקו, מה אכפת לכם? מקסימום זה יצליח ותגלו משהו שלא עליתם עליו בעצמכם"

בדרך כלל בכלים האלו עולים על דברים מאד קטנים, חסר לך פה ALT, שם, טייטל זהה וכו', לא דברים דרמטיים.

עוד שינויים

מעבר לסטנדרט עשינו עוד שינויים כמו החלפת שרת לגמרי, SSL, הוספנו טקסט חי וארוך יותר בדף הבית, מחקנו עמודים שנראו לנו דוממים הרבה זמן ועוד כמה שינויים שבאופן יחסי הם לא סטנדרטיים.

והשינוי הגיע?

גורנישט, כלום, נאדה! האתר לא זז. שברנו את הראש, אתם יודעים עד כמה התסכול הזה מתיש.

האם קנינו קישורים, עשינו מניפולציות – או אולי מתחרה שקיבל עצבים והספים בקישורים?

רק כדי להסיר את זה מהשולחן ומהראש שלכם – אז לא קנינו קישורים, עשינו אפס מניפולציות (כמו בכל האתרים שלנו, לא מאמינים בזה) וגם לא ראינו דרך כלים (ahrefs הכלי הכי מדויק בעיני לקישורים) שמישהו הפציץ אותנו בקישורי זבל או משהו בכיוון.

התייעצתם עם מומחי קידום אתרים?

כן, וגם כאן התשובות היו חלושס – חסר לך קישורים פנימיים, חדד את הטייטל וכו'. זה לא שהייעוץ שקיבלנו לא היה טוב, אלא פשוט לא היה נראה לנו שבגלל נניח קישור פנימי וכו' האתר ימוקם במקום 100. אני יכול להסכים שכשאתר יורד ממקום שני למקום שמיני צריך לעשות לו "חידודי חידודים" להוסיף קישורים פנימיים, להסיר דפים, להוסיף כמה קישורים חיצוניים וכו' אבל זה לא יעבוד אם הוא במקום 100, נכון? מה, H1 ירים אותו 100 מיקומים? אין סיכוי, משהו פה אחר ומסריח.

סיכום ביניים – ייאוש

אף אחד לא עזר, לא אנחנו לעצמנו, לא כל הכלים האפשריים הפנימיים והחיצוניים ולא הקולגות שלנו המקדמים. כלום.

שתי נורות אדומות דרמטיות ומסקנה אחת

בכל הדרך הזו היו שתי נורות אדומות דרמטיות.

האחת, שהאתר היה ממש למטה ושנה לפני זה ממש למעלה, זאת אומרת שהוא לא ירד פה עמוד אלא הוא עף מהתוצאות – כך שברור שמשהו פה גוגל לא אוהב, לא ברור מה, אבל ברור שהוא לא אוהב.

נורה אדומה נוספת היא דווקא מנועים נוספים כמו Bing וכו'. כשבדקנו את האתר הזה במנועים נוספים ראינו שהוא ממוקם מעולה, ממש ממש גבוה, לא רק במנוע אחד אלא בכמה – כך שהמסקנה הברורה הייתה שאנחנו סה"כ בכיוון טוב אבל "רק" גוגל לא אוהב אותנו, כי כל שאר החברים כן אוהבים. בסוגריים אציין שאת הבדיקות במנועים חיצונים אנחנו עושים תמיד ויש הרבה מקרים שאף אחד לא אוהב את האתר ואז זה סימן שאתה ממש צריך להתעורר על עצמך.

קיבלנו השראה מאיינשטיין

איינשטיין אמר "אי שפיות זה לנסות את אותו דבר עוד פעם ועוד פעם, ולצפות לתוצאות שונות"

אז החלטנו שחייבים לעשות משהו שונה, משהו אחר.

ומה עשינו – תחזיקו חזק אתם עומדים להתעצבן

החלפנו תבנית! החלפנו פאקינג תבנית, פשוט בנינו את האתר מחדש על פוג'ו לפני זה הוא היה על תבנית של YooTheme (שהם יצרנים מעולים ויש לנו ניסיון רב איתם) והחלטנו להחליף את כל האתר לתבנית החדשה.

ו..?

זה עזר! זה פאקינג עזר, "פארדון מיי פרנץ", אבל זה סופר מעצבן.

האתר עף למעלה בתוצאות, פשוט עף למעלה תוך כמה ימים.

האם אנחנו יודעים מה היה בתבנית?

ממש לא, אין לנו מושג, עבדנו שנים רבות עם היצרן הזה עם תבניות מדהימות שלו בתוצאות טובות מאד, אין לנו מושג מה עיצבן פה את גוגל, יתכן וזה סתם קוד שהוא חשב שהוא מניפולטיבי, יתכן אולי משהו אחר, לא יודעים, משהו שם הפריע לו כמו איזה עצם בגרון.

יש סיכוי (אבל אנחנו לא באמת יודעים) התבנית החדשה לגלריות לא פותחת URL חדש, אלא URL אחד בעוד בתבנית הקודמת כל תמונה קיבלה URL משלה.

למה אנחנו "מתעצבנים", אתם שואלים? לא באמת מתעצבנים, אבל היינו מצפים לפחות מה Search Console להעיר איזו הערה, הרי האתר לא עשה מניפולציה כמו רכישת קישורים, ומשהו בכל זאת גוגל לא אוהב, אז אי אפשר לזרוק איזה עצם?

לקחים

"אין ייאוש בעולם" – לא להתייאש וזאת בהנחה שיש לקוח אשר מוכן ללכת אתך דרך.

להקשיב לעצמך – במקרה הזה גם המקדמים לא עזרו לנו, "שפרו פה, שפרו שם" אבל הרגשנו שמשהו פה לא הגיוני, לא יכול להיות והמשכנו לנסות.

ה-לקח של הפוסט הזה – פשוט לעשות דברים שונים, לעשות משהו אחר לגמרי שלא עשית בעבר שאתה לא מכיר שהוא שונה וכו'.

צרו עימנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם.