בחברות שמנהלות את הפרסום בעזרת משרד פרסום, ומבקשות לבצע גם קידום אורגני, עולה הצורך בשיתוף פעולה בין חברת הפרסום לחברת קידום האתר. במאמר זה נסביר על הקשר בין פעילות הפרסום הדיגיטלי לעבודת הקידום האורגני ומדוע עבודה בשיתוף פעולה, היא בבחינת שלם הגדול מסכום חלקיו.

מה בין שיווק באינטרנט, פרסום באינטרנט וקידום אתר האינטרנט?

מגוון אפשרויות השיווק באינטרנט הוא רחב: קידום האתר במנועי חיפוש (SEO), פרסום במנועי חיפוש (SEM), שיווק ברשתות חברתיות (SMO), שיווק באימייל (Email marketing), שיווק בוידאו, שיווק באמצעות תוכן, שיווק באמצעות רשת שותפים (Affiliate), קניית לידים, שיווק-מחדש (Re-marketing) ועוד.

כל טכניקה שמבוססת על רכישת מדיה מצד שלישי, נכללת תחת ההגדרה של פרסום. הקידום האורגני לעומת זאת הוא שירות שמתרכז באתר הבית של המותג, משביח אותו באופן שיגרום למנועי החיפוש להציג אותו גבוה בתוצאות החיפוש.

הקידום האורגני של האתר מתחלק לפעילות On site ו Off site.

On site – שיפור והעשרת תכני האתר, התאמת מבנה האתר לקידום, אופטימזציה לקוד וטיפול בבעיות טכניות, ניתוח ושיפור התנהגות גולשים באתר ואופטימיזציית המרות.

Off site – שיפור נוכחות ונראות המותג ברחבי הרשת, יצירת תנועה איכותית לאתר ממקורות מפנים, בניית קישורים נכנסים לאתר בדגש על מקורות איכותיים, סמכותיים ורלוונטים, פרסום כתבות מקשרות ברשת.

פעילות הקידום צריכה לעבוד בסינרגיה עם פעילות הפרסום, על בסיס אסטרטגיה משותפת, לדבר באותה שפה, להפרות ולהשלים זו את זו.

נקודות החיבור החשובות

הגדרת קהלי היעד

הן משרד הפרסום והן חברת הקידום צריכים להבין בצורה ברורה את קהלי היעד.
למעשה, כל פעולת שיווק חייבת להתבסס על הגדרת קהלי היעד.

בהקשר של אתר הבית, הגדרה נכונה תסייע ביצירת אתר נכון יותר הן בהיבט העיצובי והן בהיבט התוכני. בהיבט של קידום אורגני, קהלי היעד יכתיבו את המקורות מהם ייבנו קישורים נכנסים ויסייעו במיקוד התכנים בתוך האתר ומחוצה לו.

פרסומים המפנים לאתר הבית

הקידום האורגני ייתרם מאד מכל פעולות הפרסום הדיגיטלי. הפרסום ישפר את המיתוג ואת ההפניות לאתר הבית, מה ש"ירשים" את גוגל וישפר את הדירוג.

על חברת הקידום ללוות את פעילות הפרסום ע"מ להבטיח מקסימום תרומה גם לקידום.
חברת הקידום תייעץ לחברת הפרסום באיזה אתרים יהיה אפקטיבי ביותר לפרסם, היכן בתוך האתר להציב את הפרסום, אופן הקישור לאתר הבית, לאיזה דף לקשר ווכו'.

מחקר מילות מפתח

מקדם אתרים יודע מה גולשים מחפשים. המידע הזה יכול לתרום ולמקד את משרד הפרסום.

אנליזה

היתרון הבולט של שיווק דיגיטלי הוא יכולת המדידה. חברת הקידום מנטרת את הפעילות באתר הבית, ומנתחת ביצועים בחתך מקורות הכניסה. בעזרת תיוג נכון של פעולות הפרסום, ניתן יהיה לנטר ולנתח את יעילות עבודת משרד הפרסום.

דוגמאות מהשטח

להלן מס' עצות שנתנו לחברות פרסום דיגיטלי:

  • אל תשכחו את אתר הבית – בכל פרסום ברשת, תשאפו להביא את הגולש אליכם הביתה. אם מדובר בראיון של המנכ"ל באתר חדשותי, אם מדובר בסרטון בערוץ היוטיוב, פרסום ניוזלטר או פוסט בפייסבוק – כוונו את הגולש להמשך גלישה באתר הבית.
  • אתר הבית הוא לא רק דף הבית – במקרים רבים נכון יותר להפנות את הגולשים לדף פנימי ממוקד ולא לדף הבית. אם אתר הבית עוסק במכירת ציוד מחנאות וטיולים, ופרסמתם באתר הורות אייטם שקשור למנשאים, צרו קישור לדף הפנימי העוסק במנשאים ולא לדף הבית.
  • בחרו בתבונה את המקומות בהם אתם מפרסמים – קחו בערבון מוגבל את נתוני התנועה שמועברים אליכם מאתר המפרסם. לחברת קידום מקצועית יש כלים להערכת תנועה וכוח של כל אתר ושל הדפים הפנימיים בתוך האתר. לפעמים אתר שנראה כמו פורטל מרכזי, מסתבר כאתר קטנטן עם תנועה דלה וערך נמוך.
  • שימוש בביטויי המפתח הנכונים – הפרסומים ברשת יתרמו הרבה יותר אם תבנו אותם כך שידורגו בגוגל באופן שוטף. בחרו תחומים שגולשים מחפשים ובנו את האייטם באופן אופטימלי למנועי חיפוש.
  • לא לשכוח לתייג – תיוג מדויק של כל קישור, יאפשר ניתוח ומדידת אפקטיביות הפרסום.

מי יקדם את האתר שלכם? משרד פרסום או חברת קידום?

האם נכון לכם לנהל את הפרסום באמצעות משרד פרסום ואת הקידום באמצעות חברת קידום? או אולי לבחור בפתרון של One stop shop? תלוי איך עוגת השיווק שלכם מחולקת. יש מי שקידום אורגני יכול להיות אפיק השיווק היעיל והמשמעותי ביותר עבורו ולכן מוטב שיפנה לחברה המתמחה בקידום אורגני ויש מי שמוטב שיבחר לחלק את התקציב בין אפיקי השיווק השונים ויעדיף לבחור משרד פרסום העוסק גם בקידום אורגני.

רוצה להתקדם איתנו?

שלח לנו את כתובת האתר שלך ונחזור אליך בהקדם:

חייגו אלינו צרו קשר

רוצה להתקדם איתנו? לייעוץ צור קשר