איך לקדם בגוגל שגיאות איות ומילים נרדפות?

ראשי / מידע מקצועי / SEO / איך לקדם בגוגל שגיאות איות ומילים נרדפות?

קידום מילים נרדפות: אירוח ואחסון אתרים כמקרה מבחן

בדיחה עתיקה מספרת על המורה ללשון שנפל לנהר וצעק לתלמידיו: "הושיעו נא!".
למרבה הצער, אף תלמיד לא הבין מה הוא רוצה, והמורה האומלל טבע בנהר.

האם גם בעלי אתרים שמשתמשים בשפה גבוהה עתידים למצוא את עצמם בלי גולשים?
האם עלינו לכתוב את האתר בשפה נכונה או בשפה פופולארית? מה לגבי שגיאות נפוצות: האם עלינו להשתמש בהן רק כי כך גולשים מחפשים?

במאמר זה נציג את ההתייחסות של גוגל למילים נרדפות ולשגיאות כתיב, נבחן את הדוגמא של אחסון אתרים לעומת אכסון אתרים ואירוח אתרים, ונציע פתרון פרקטי לקידום שגיאות כתיב ומילים נרדפות.

ההתפתחות של מנוע החיפוש גוגל

בעבר התקשה גוגל להבין שגיאות כתיב, אותיות חיבור ו"הא הידיעה", הטיות, מילים נרדפות או חיפוש של הביטוי בשפה שגויה.
בעל אתר שרצה להופיע בגוגל בביטוי מסוים היה צריך לשלב אותו באופן מדויק, ולא היה נדיר לראות טקסטים שמכילים בכוונה שגיאות נפוצות, או אפילו הפרדת מילה מאותיות הקישור שלה ("משלוחי פרחים ל-ירושליים").

עם השנים רכשה גוגל טכנולוגיות שאיפשרו לה להבין טוב יותר תכנים ושאילתות חיפוש, מתוך חזון להבין לא רק מה הגולש חיפש, אלא למה הגולש התכוון (חיפוש סמנטי) ולהציג לו את התוצאות הטובות יותר, גם אם אין בהן שימוש בביטוי המדויק.

בהקלדת ביטויים שגויים או לא פופולאריים בתיבת החיפוש, אנחנו נתקלים באחד משלושת המצבים הבאים:

1. "מציג תוצאות עבור" – גוגל מניח שהגולש התכוון לביטוי דומה ומחליף את תוצאות החיפוש בתוצאות של הביטוי המתאים. (למשל "יעוץ עסקי"->מציג תוצאות "ייעוץ עסקי")

2. "האם התכוונת ל?" – גוגל "לא בטוח" בכוונת הגולש והוא מציע לו תוצאות של ביטוי דומה. ("פרגולות ממתכת" ->שואל האם התכוונת לפרגולות מתכת)

3. גוגל לא מזהה מספיק טוב את כוונת הגולש ומציג תוצאות שמתאימות לביטוי ולא לכוונה. ("כיצד להכין קוסקוס" מציג תוצאות שונות מ"איך להכין קוסקוס").

מצב 3 הוא המצב בו גוגל נכשל בהבנת המשמעות הסמנטית. מה זה דורש מאיתנו? מיד נראה.

מקרה מבחן: אחסון אתרים, אכסון אתרים ואירוח אתרים

מה התרגום הנכון ל web hosting? אחסון אתרים או אכסון אתרים?

מסתבר ששני המינוחים אינם מדוייקים. אכסון אמנם פירושו אירוח (מלשון אכסניה), אולם עפ"י האקדמיה ללשון, אכסון מתייחס לאירוח בני אדם בלבד.
אחסון הוא storage, שמירה במחסן, מונח שמתאים יותר לשמירת data בענן ולא לאירוח של אתרים על שרת מארח.
עפ"י האקדמיה העברית ללשון (כן, כן, פנינו אליהם וקיבלנו תשובה), המונח המתאים ביותר הוא אירוח אתרים.

מה גולשים מחפשים?

מי שמציע שירותי אירוח אתרים צריך לבדוק מה גולשים מחפשים ולאו דוקא מה אומרת האקדמיה…

עפ"י מתכנן מילות המפתח של גוגל, יש כ 3000 חיפושים בחודש על "אחסון אתרים", מאות חיפושים של "אירוח אתרים"  או "איחסון אתרים" (עם יוד) ועשרות חיפושים של אכסון ואיכסון אתרים.

עד כמה גוגל מבין שמדובר במילים נרדפות?

חיפוש "אכסון אתרים", "איכסון אתרים" ו"איחסון אתרים" הוא דוגמא למצב מס' 1: גוגל מחליף את התוצאות לתוצאות של "אחסון אתרים".

זו דוגמא להתקדמות שגוגל עשה בשנים האחרונות והמשמעות היא שבעלי אתרים משוחררים מלקדם נקודתית את הביטויים האלה.

לגבי "אירוח אתרים", כאן גוגל נופל למצב 3: הוא לא מבין שאירוח זהה לאחסון אתרים. פרט לאתר WebGate שמדורג ראשון בשתי השאילתות, תוצאות החיפוש של "אחסון אתרים" שונות לחלוטין מהתוצאות של "אירוח אתרים".

בחינת התוצאות וההבדלים בינהן מביאה למסקנות לא מפתיעות:

1. הביטוי התחרותי יותר "אחסון אתרים" הוא הקשה יותר לקידום והתוצאות בו הן אתרים חזקים יותר בעיקר בהיבט של קישורים נכנסים.

2. אתרים חלשים מצליחים לנצח אתרים חזקים בביטוי "אירוח אתרים" רק בזכות שימוש מדויק בביטוי ב TITLE ובקישורים הנכנסים.

איך להיות למעלה בגוגל בכל הביטויים: השיטה החכמה לשיפור התנועה

כל עוד גוגל לא מושלם, אנחנו צריכים ויכולים לבוא לקראתו ולקדם את כל הביטויים.

איך עושים את זה:

  1. מזהים בגוגל את כל הוריאציות בהן גוגל מחליף את התוצאות בתוצאות של ביטוי קרוב אחר. מוריאציות אלה אנחנו רשאים להתעלם. (אכסון, איכסון, איחסון, ארוח).
  2. בודקים את נפחי החיפוש של הוריאציות האחרות. (גם וריאציות בהן גוגל שואל "האם התכוונת" כדאי לקדם).
  3. מבצעים אופטימיזציה שנותנת לכל וריאציה משקל פרופציונלי לנפח החיפושים שלה. אם ל"אחסון אתרים" יש 3000 חיפושים ול"אירוח אתרים" יש 300 חיפושים, נמקד את ה TITLE, התוכן והקישורים באחסון אתרים.
  4. קידום אתר על הביטויים הגדולים לא צריך לבוא על חשבון הביטויים הקטנים. אין סיבה ולא יהיה נכון לוותר על "אירוח אתרים". אתר חזק שמצליח להתברג על ביטויים תחרותיים, יכול בקלות להתברג למעלה גם בביטויים החלשים יותר, ע"י שילוב ביטויים אלה בחלק קטן מהקישורים, בכותרות משנה,  בטקסט ובקישורים פניימיים מתוך האתר.
  5. שילוב וריאציות שונות וביטויים נרדפים גם מעלה בקלות את התנועה לדף, גם מהווה אינדיקציה לגוגל שבמדובר בתוכן טבעי ואיכותי וגם מעשיר את עולם המושגים של הגולשים ומבהיר להם טוב יותר את התחום.
  6. יש לקדם את כל הביטויים הנרדפים באותו דף (לא ליצור דף נפרד ל"אירוח אתרים"). הפרדה לדפים שונים מייצרת קידום לא טבעי, מקשה על בניית קישורים, מקשה על שיפור יחסי המרות, מבלבלת את הגולשים ומסכנת את קידום האתר בטווח הארוך. אל תיצרו דף נפרד לכל מילה נרדפת.
  7. בכל מקרה, יש להמנע מאופטימזציית יתר ומשימוש מוגזם בקישורים עם טקסט מדוייק. מרבית הקישורים צריכים להיות מתוך טקסט טבעי ומגוון.

לסיכום,

נכון להיום, בפרט בעברית, גוגל עדין לא מזהה באופן מושלם את כוונת הגולש ולכן חשוב לבדוק מה גולשים מחפשים, איך הם מתנסחים, ולמקד את הקידום בהתאם.

בעוד יש להשקיע את מירב המאמץ בביטויים הפופואלרים, הרחבת הקידום לביטויים הקטנים יכולה לייצר תוצאה מצויינת במאמץ נמוך והיא מייצרת קידום טבעי יותר ואתר טוב יותר.

קראו גם: איך להיות ראשון בגוגל | קידום אתרים בוובגורו: דוגמאות לביטויים מקודמים

 

 

צרו עימנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם.