וורדפרס היא מערכת ניהול האתרים הפופולארית בעולם והיא נחשבת ידידותית ל-SEO.

הפעולות הבאות יעזרו לאתר הוורדפרס שלכם להתקדם הרבה יותר טוב בגוגל.

1. שימו Yoast

מבין כל תוספי ה-SEO, המומלץ ביותר הוא YOAST SEO. יוהסט יעזור לכם לבצע אופטימיזציה לאתר, לייצר מפת XML ידידותית ודינמית (כזו שמתעדכנת אוטומטית בהוספת פוסטים לאתר), פירורי לחם, הפניות 301, התממשקות נוחה לכלי המנהלים של גוגל ולגוגל אנליטיקס ושאר כלים לעזרת לקידום.

2. הגדירו כתובות ידידותיות לדפים הפנימיים (Permalinks)

ההמלצה הראשונה באתר חדש היא לשנות את ברירת המחדל של מבנה הקישורים מכתובות עם פרמרטרים (/?p=5) לכתובות ידידותיות (/כותרת-הפוסט/).

גשו ל: הגדרות->מבנה קישורים ושנו את ברירת המחדל למזהה הפוסט.
כתובת עם משמעות היא ידידותית יותר לגולשים ואהובה יותר על גוגל. בסעיף הבא נדגים איך להפוך אותה לאופטימלית ממש.

3. כותבים דף חדש? Yoast יוודא שהוא אופטימלי לגוגל

תחת איזור התוכן המרכזי בעריכת הדף, תמצאו את איזור ה"אנליזה" של יוהסט המורכב ממספר לשוניות. התחילו מהזנת "ביטוי למיקוד" בלשונית הראשונה ("כללי"). הביטוי למיקוד הוא הביטוי המרכזי שהפוסט שלכם עוסק בו ואותו תרצו לקדם. בלשונית השניה ("אנליזה") יוהסט יעדכן אתכם אם השתמשתם בביטוי כפי שצריך לצורך קידום. לשונית זו תתעדכן לאחר שמירת הדף כטיוטה. בסיום הכתיבה, בדקו לשונית זו ותקנו בהתאם להערות.

בואו נבין טוב יותר מה יוהסט בודק ולמה:

  • כמות המילים בטקסט: יוהסט מצפה לטקסט שכולל לפחות 300 מילים. זה כלל אצבע שמאחוריו ההנחיה שטקסט קצר מזה, הוא "רזה" ולא מספיק מקיף כדי להיות ראוי ומדורג. האם זה נכון? תלוי בתחום. אם אתם כותבים על הקמת אתרים, לימודים וקורסים, השקעות בשוק ההון או גורמים למחלות לב – תוכן מקיף ומפורט הוא חיוני ויסייע בקידום. לעומת זאת, אם הדף הוא על פיצריה בחולון או מנעולן בנתניה, או גלריית ספות לסלון – טקסט ארוך אינו הדבר החשוב ביותר ותוכלו להתעלם מההערה הזו של יוהסט.
  • תיאור: התיאור מופיע בדף תוצאות החיפוש בגוגל. כדאי לשלב את ביטוי המיקוד בתיאור כדי לבלוט יותר לגולש שחיפש אותו. כתבו את התיאור מושך ככל הניתן ושלבו שם ביטויים נוספים שמתאימים לתיאור הדף.
  • שימוש בביטוי המיקוד כבר בפיסקה הראשונה: זה אכן חשוב כדי שגולשים יבינו מייד עם תחילת הקריאה שהדף עוסק בנושא אותו חיפשו.
  • שימוש בתמונות כולל תגיד ALT עם ביטוי המפתח. אין הכרח לשלב תמונה בכל דף. הכל תלוי בתחום ובמטרת הגולש.
  • קישורים יוצאים: הכוונה לקישורים מתוך דף זה לדפים רלוונטים באתר עצמו ע"מ לסייע לגולשים להמשיך ולקבל מידע נוסף באתר. קישוריות טובה משפרת את הקידום ואת חוויית המשתמש.
  • כותרות משנה: בגוף המאמר, מסייעות לגולשים להתמצא בחלקי הדף מבלי לקרוא את כולו. את כותרות המשנה יש לסמן בעורך כH2. כותרות ברמה היררכית נמוכה מ H2 יוגדרו כ H3 וכן הלאה.
  • רצוי שביטוי המפתח יופיע בתחילת הכותרת. האמונה אומרת שזה מעלה את סיכויי הקידום. לדעתי בשנים האחרונות הפרמטר הזה איבד מחשיבותו ואני ממליצה להתייחס אליה רק אם זה מתאים ונכון מבחינת קריאות לגולשים.
  • ביטוי המפתח מופיע בכתובת הדף: זו הנחיה חשובה. כברירת מחדל וורדפרס ייקח את כותרת הדף שלכם ככתובת הדף. אני ממליצה להכנס ולערוך את הכתובת כך שתכיל רק את הביטוי המרכזי. אם למשל הכותרת שלכם היא: "חברת מומו מציגה: 100 שיעורי אונליין מעלפים", הגדירו את כתובת הדף כ"שיעורי אונליין" בלבד. שימו לב שבחרתם כתובת ייחודית שלא קיימת בדף אחר (במידה והיא קיימת, המערכת תוסיף את המספר 2 לכותרת).
  • בהמשך לסעיף קודם, יוהסט יתריע בפניכם אם כבר יש לכם באתר פוסט סביב אותו ביטוי מפתח. הקפידו לא ליצור דפים שמתחרים זה בזה סביב אותו ביטוי. באמת אין סיבה לכתוב כמה פעמים על אותו דבר. אם זה קורה, זהו מה בכל זאת הערך המוסף של הפוסט ומקדו אותו סביב ביטוי נישה בהתאם.

4. שקלו שימוש בפירורי לחם – Breadcrumbs

בפרט באתרים גדולים, עם מס' רמות היררכיה, מומלץ להגדיר פירורי לחם. הכוונה לסימון נתיב הקישורים בכל דף (לדוגמא: דף הבית->קורסים->קורסים אונליין). פירורי הלחם מייצרים למעשה קישורים אחורה לנושאים המרכזיים המובילים לדף. באופן כזה מחזקים את קידום הדפים ומאפשרים לגולשים לנווט בקלות יותר באתר.

את הגדרת פירורי הלחם תמצאו תחת SEO-> מתקדם->קישורים פנימיים. סמנו "אפשר נתיב ניווט".

5. שפרו את מהירות אתר הוורדפרס שלכם

מהירות טעינת האתר היא פרמטר חשוב בקידום האתר בגוגל. רגע לפני שאתם מעמיסים על האתר שלכם תוספי וורדפרס שמבטיחים שיפור מהירות, בואו נבין מה בדיוק אתם צריכים.

התחילו מבדיקת מהירות דפי האתר שלכם בכלי המנהלים של גוגל בחשבון שלכם או בכלי החיצוני כאן. הכלי ייתן לכם ציון מהירות ויציג את הבעיות המרכזיות ודרכים לשיפורם. אתם לא חייבים ציון 100 כדי להתקדם בגוגל. אתם רק צריכים שהאתר לא יהיה איטי מדי.

כלי מומלץ נוסף שעוזר לאנשי המקצוע להבין את מקור בעיות המהירות הוא Pingdom.

  • אם אתם בתהליך הקמת אתר חדש – יש לוודא שהמתכנת שלכם מפתח אתרים מהירים ואף לדרוש ממנו התחייבות לזמני טעינה טובים. קוד נקי, שימוש מושכל בתוספים, התבססות על תבניות בסיסיות, שימוש ב CSS וJS בצורה נכונה, הם הבסיס לפיתוח אתר מהיר.
  • אחסנו את האתר בשרת איכותי ומהיר. הכלים שהוצגו קודם יתנו לכם אינזיקציה לגבי זמני תגובת השרת שלכם.
  • השתמשו בקאש – Cache ("זיכרון מטמון") משמעו שמירת חלקים מהאתר בדפדפן של הגולש, כך שבגלישה חוזרת, לא יהיה צורך לטעון את כל הדף מהשרת. קיימים תוספי cache לוורדפרס. המומלץ שבהם הוא wp-rocket.
  • המנעו מהטמעת תוספים מיותרים לאתר.
  • המנעו מהעלאת תמונות כבדות. כווצו את התמונות לפני העלאה לאתר בעזרת כלי דחיסה שלא פוגעים באיכות. העלו את התמונות בגודל שבו תשתמשו באתר. ניתן גם להטמיע באתר תוספים לדחיסת תמונות, אולם הדחיסה שלהם מוגבלת מזו שניתן להגיע אליה בכלים חיצוניים.

אם כל אלו לא עוזרים, קיימות טכניקות נוספות לשיפור זמני הטעינה. מומלץ להיעזר באיש מקצוע ולוותר על תוספים לא מוכרים שמבטיחים שיפורי מהירות. אם אין בהישג ידכם תקציב למפתח ואתם מעוניינים ללמוד נקודתית משימות מורכבות יותר לשיפור זמן הטעינה, ניתן למצוא שיעורי אונליין פרטיים המועברים דרך האינטרנט, המותאמים לכל אדם המעוניין ללמוד ליישם משימות פיתוח באופן עצמאי.

לסיכום

מערכת וורדפרס מציעה כלים רבים לסיוע בקידום האתר. המרכזי בהם הוא תוסף YOAST SEO. חשוב להבין שהמערכת עצמה והתוסף לכשעצמו אינם משפרים את הקידום, אלא מספקים לכם את הכלים שיקלו עליכם את הקידום ברמת ה-ON SITE (שיפור האתר).

כדי להגיע לתוצאות משמעותיות חשוב גם ה-OFF SITE, כלומר פעולות מחוץ לאתר שהמרכזית בהן היא בניית קישורים.

רוצה להתקדם איתנו?

שלח לנו את כתובת האתר שלך ונחזור אליך בהקדם:

חייגו אלינו צרו קשר

רוצה להתקדם איתנו? לייעוץ צור קשר