היקף האפשרויות לפרסום דיגיטלי פרח וגדל משמעותית בשנים האחרונות. במציאות בה תקציב הפרסום שלכם הוא בוודאות מוגבל, בחירת פלטפורמת הפרסום הטובה והמתאימה ביותר בהחלט יכולה להיות מרתיעה ומבלבלת. בדיוק בגלל זה הכנו לכם מדריך שיענה על השאלה – איפה כדאי לכם לפרסם את העסק שלכם?

גוגל או פייסבוק? אינסטגרם או יוטיוב? פרסום עסקי ממוקד בלינקדאין או פרסום דרך תוכן בטאבולה או אאוטבריין? כדי ליצור כמה שיותר אימפקט, להגיע למשתמשים הרלוונטיים ביותר לעסק שלכם ולא לשרוף כספי פרסום סתם – קריטי שתכירו את אפיקי הפרסום המובילים ותדעו לבחור מה הכי נכון ואפקטיבי לפעילות העסקית שלכם.

Google Ads – פרסום ממומן בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל

גוגל היא עדיין השחקן הגדול ביותר בפרסום הדיגיטלי ופלטפורמת Google Ads היא כזו שכמעט כל עסק יכול להשתמש בה כדי להגביר חשיפה ופניות באופן אפקטיבי ורלוונטי. אמרתם PPC – פרסום במודל תשלום לכל קליק על המודעה – אמרתם מודעות חיפוש ממומנות בגוגל!

במהות העניין, פרסום בדף תוצאות החיפוש של גוגל מתאים למצבים בהם המודעה שלכם – ולכן העסק שלכם – עונה על הצורך של המשתמש, למשל לקראת קנייה של מוצר או שירות.

מדובר על פלטפורמת פרסום יעילה מאוד כי אתם מציגים למשתמש מודעה שאמורה לענות בדיוק על מה שהוא חיפש כרגע, מה שהופך אותו למשתמש "חם" וסופר רלוונטי.

באופן כללי, גוגל אדס מציעה הכי הרבה אסטרטגיות תמחור בשוק הפרסום הדיגיטלי, אבל בפרסום של מודעות בתוצאות החיפוש ברוב מוחלט של המקרים התמחור יהיה לפי קליק (PPC). מודל התמחור של קליק על המודעה שלכם נקבע לפי היקף התחרות בין מפרסמים בתחום המודעה ובמונחי החיפוש המיועדים להפעיל את הצגת המודעה וכמו כן לפי דירוג של איכות המודעה. כל מפרסם מגדיר הצעת מחיר של כמה הוא מוכן לשלם לקליק. עלות לקליק יכולה להיות כמה סנטים למונחי חיפוש ותחומים מאוד לא תחרותיים ואפילו מעבר ל-100$ לקליק עבור תחומים ומונחים תחרותיים במיוחד.

פרסום חיפוש ממומן בגוגל יכול להיות מאוד אפקטיבי ולהביא לאתר שלכם תנועה רלוונטית ומוכנה לקנות את המוצר שלכם – זו עובדה. אבל בתחומים רבים עלויות הפרסום בגוגל כבר הפכו גבוהות מאוד, מה שצריך לעודד אתכם להיות יצירתיים בבחירת מילות המפתח שלכם אם בחרתם לפעול בפלטפורמת פרסום זו.

בשורה התחתונה: 

  • כלי מעולה להגיע לאנשים שרוצים ובשלים לקנות את השירות שלכם
  • הכי מתאים ל: בעלי מקצועות חופשיים, חברות שיש הרבה חיפוש למוצר שלהם
  • פחות מתאים ל: מוצרים חדשים, שאתם לקוח קטן שמתחרה בלקוחות גדולים עם תקציב גדול, לקוחות B2B חדשים

YouTube

אתר יוטיוב שייך כמובן לגוגל, לכן הפרסום באתר העצום והפופולארי הזה מתבצע למעשה דרך רשת הפרסום של גוגל, Google Ads. אך מדובר על פלטפורמת פרסום שונה לגמרי מפרסום בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל, לא רק כי כאן אתם עובדים בתוך פלטפורמה שכל מהותה היא וידאו. יצירת הקמפיין וניהולו מתבצעים דרך גוגל אדס ואתם יכולים לקבל מידע מעמיק יותר לגבי מאפייני דמוגרפיה ומעורבות של קהל היעד שלכם דרך ממשק האנליטיקס בחשבון היוטיוב שלכם.

פורמטים של מודעות: מודעות וידאו שאפשר לדלג עליהן בתחילת או בתוך סרטונים, מודעות וידאו שלא ניתן לדלג עליהן, מודעות באמפר בין הצעות לסרטונים אחרים, מודעות סטטיות/וידאו בראש העמוד במובייל או גם בצד בדסקטופ, מודעות Video Discovery.

התמחור של פרסום ביוטיוב הוא לרוב לפי מודל של עלות לכל צפייה או עלות לכל 1000 חשיפות. ניתן להגיע לטרגוט המשתמשים להם תוצג המודעה לפי תחומי הסרטונים המוצגים וכדומה ופילוחים נוספים כולל רימרקינג לאנשים שהיו באתר שלכם.

בשורה התחתונה: 

  • כלי מעולה לקידום צפיות בסרטונים שלכם
  • הכי מתאים ל: מי שרוצה לקדם את הסרטונים שלו
  • פחות מתאים ל: מכירות באינטרנט ללקוחות חדשים

Facebook – להגיע לאנשים לפי נתונים דמוגרפיים ותחומי עניין

פייסבוק מציעה רשת פרסום חברתית ועם יכולות מדהימות לטרגט משתמשים פוטנציאליים, על בסיס מגוון אדיר של מאפיינים אישיים. פייסבוק לא מבוססת על חיפוש, כך שמדובר על פרסום שונה מאוד מפרסום בגוגל, כאשר הפלטפורמה "מוצאת" את המשתמשים הרלוונטיים למודעות שלכם לפי תחומי עניין ספציפיים, שפע של נתונים דמוגרפיים ואישיים, מיקום וכן הלאה.

פייסבוק יצרה מהפכה של ממש עבור עסקים המחפשים אפיקי פרסום רלוונטיים ויעילים, הודות בעיקר ליכולות הטרגוט המדהימות של הרשת והעובדה שבתחומים רבים המחירים עדיין נמוכים יותר בהשוואה לפרסום בגוגל חיפוש.

פרסום בפייסבוק לא עובד על מתן מענה לצורך המיידי של המשתמש כמו פרסום בחיפוש גוגל. בפייסבוק העניין הוא לפרסם למשתמשים פוטנציאליים רלוונטיים (לפעמים מאוד רלוונטיים) ולגרות אותו לקנייה / הקלקה דרך פורמט מודעה מעולה, הצעת ערך אטרקטיבית ומענה לתחומים שמושכים את אותו משתמש ספציפי.

המודעות בפייסבוק הן טקסטואליות וגרפיות גם יחד (אפשר גם וידאו) והן יכולות להופיע כמודעות פרסום רגילות לצד או לאורך הפיד של המשתמש או בתור פוסטים ממומנים בתוך פיד המשתמש. אפשרות מצוינת לעסקים קטנים ובינוניים וכאלו שקהל היעד שלהם מוגדר מאוד.

בשורה התחתונה: 

  • כלי מעולה להביא מכירות / לידים וצפיות בסרטונים
  • הכי מתאים ל: כל סוגי המוצרים, יש קושי בעולמות ה-B2B
  • פחות מתאים ל: עסקים שלקוחותיהם צריכים שירות מיידי כמו אינסטלטורים וכו'

Instagram

אינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת ויז'ואל ובהחלט ניתן לומר כי היא פונה בעיקר לקהלים צעירים יחסית, גם באופן כללי וגם מבחינת כדאיות הפרסום בפלטפורמה השייכת היום לפייסבוק. מנהלים את קמפיין הפרסום באינסטגרם דרך ממשק הניהול של מערכת המודעות בפייסבוק.

יחס ההקלקה על מודעות באינסטגרם הוא הגבוה ביותר מכל פלטפורמות המדיה החברתית. אפשר להציג מודעות בתוך הפיד של המשתמשים, או בסטורי. פרסום באינסטגרם חייב להיות מוקפד ומעולה ברמת הויז'ואל, בין אם אתם בוחרים בפרסום וידאו או פרסום גרפי סטטי.

התמחור הוא לפי עלות לקליק או תשלום לפי חשיפות, גם לפי מודל הצעות מחיר שכל מפרסם מגדיר.

בשורה התחתונה: 

  • כלי מעולה להבאת מכירות / לידים וצפיות בסרטונים
  • הכי מתאים ל: אם אתם פונים לקהל יעד צעיר, בעיקר למשתמשים בני דור המליניאלס, פרסום באינסטגרם הוא לגמרי המקום שאתם צריכים להיות בו
  • פחות מתאים ל: קהל מבוגר

LinkedIn

לינדקאין היא רשת חברתית עסקית ומקצועית המיועדת לחבר בין עסקים, בין ארגונים לעובדים פוטנציאליים, בין ספקים ללקוחות עסקיים וכיוצא באלו. פרסום בלינקדאין מיועד כמעט אך ורק לנושא של פעילויות עסקיות בתחום ה-B2B, עסקים המוכרים מוצרים ושירותים לעסקים אחרים. אם אתם עסק צרכני וקמעונאי "רגיל" (B2C), אין לכם הרבה מה לחפש ולהוציא תקציבי פרסום ב-LinkedIn.

אפשר להשתמש בפורמטים המקובלים של מודעות, כאשר השימוש הפופולארי ביותר הוא פוסטים ממומנים בתוך הפיד, הודעות ממומנות (Sponsored InMail). אפשר גם להציג מודעות טקסט בעמוד הבית, באנרים ומודעות גיוס עובדים.

בשורה התחתונה: 

  • כלי מעולה ללידים בתחום ה-B2B
  • הכי מתאים ל: פניות בנושאי B2B
  • פחות מתאים ל: מכירות ולידים בתחום ה-B2C

Taboola / Outbrain

שתי חברות ישראליות שיצרו מודל חדש של פרסום דיגיטלי ובהחלט יצרו מהפכה מסוימת בשוק. השתיים היו מיועדות להתמזג לחברת המלצות תוכן ממומן אחת וענקית, אך המיזוג לא צלח ובוטל ב-2020.

הפרסום בטאבולה ובאאוטבריין שונה במהותו מפלטפורמות הפרסום האחרות שסקרנו כאן והוא מתבטא בהמלצות תוכן, כאשר התוכן המומלץ לגולשים כולל בתוכו גם אלמנטים פרסומיים ושיווקיים. החברות משתמשות בדפים מאתרים רבים ברשתות שלהם, שמים בדפים אלו תכנים רלוונטיים שהם למעשה האלמנט הפרסומי-שיווקי – למשל מאמר תוכן ארוך ואינפורמטיבי שבאמת מספק ערך לגולש אבל גם קישור ואזכור לעסק המפרסם.

אלגוריתם הפרסום של כל חברה מתאים את סוג ומהות התוכן וממליץ עליו למשתמשים לפי תחומי עניין ונתונים דמוגרפיים.

התשלום הוא לפי הקלקה של משתמשים על התכנים המומלצים על ידי הפלטפורמה. היתרון של פרסום דרך טאבולה או אאוטבריין הוא שהן מאפשרות למפרסמים להיכנס לכמה מהאתרים הכי גדולים ופופולאריים במרחב הדיגיטלי הרלוונטי, דרך הדלת האחורית של הפרסום באמצעות המלצות תוכן.

בשורה התחתונה: 

  • כלי מעולה למפרסמים קטנים ובינוניים שאחרת לעולם לא היו מצליחים לקבל חשיפה באתרי חדשות ואתרים פופולאריים אחרים, וגם למפרסמים שרוצים להריץ קמפיין יעיל ורלוונטי מאוד של Native Ads
  • הכי מתאים ל: בעלי עסקים שרוצים לקדם את עצמם בעזרת תוכן ולהנות מהמוניטין של האתרים הגדולים
  • פחות מתאים ל: עסקים שלקוחותיהם צריכים שירות מיידי כמו אינסטלטורים וכו'

לסיכום

בפניכם עומדות אפשרויות רבות של פרסום העסק שלכם במרחב האינטרנטי, כאשר יש עוד פלטפורמות ורשתות מעבר למרכזיות והגדולות שסקרנו כאן. כל פלטפורמה מציעה יכולות שונות חשיפה והגעה למשתמשים והמבחר הזה מאפשר לכם לבחור את האפיק שיכול להביא לכם את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר עבור ההשקעה.

ניקח למשל חשמלאי שרוצה לפרסם את העסק שלו. הוא עסק קטן יחסית, פונה ללקוחות הזקוקים לשירותים מסוימים בנקודות זמן מסוימות, הוא מוכר שירות בסיסי ונדרש ולא מותרות ועובד באזור גיאוגרפי מוגדר. לעסק כזה, הכי כדאי ונכון לפרסם בגוגל חיפוש ואולי גם לעשות קמפיינים ממוקדים ביוטיוב, ודרך טבולה/אאוטבריין.

וובגורו לוגו

אור פיאלקוב (מאמר אורח)

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בפייסבוק ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.

הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

רוצה להתקדם איתנו?

שלח לנו את כתובת האתר שלך ונחזור אליך בהקדם:

    חייגו אלינו צרו קשר

      רוצה להתקדם איתנו? לייעוץ צור קשר