ראש הממשלה הבריטי, בוריס ג׳ונסון, הוא טיפוס די צבעוני. לאורך השנים נקשר שמו במספר שערוריות וסיפורים פיקנטיים, שעוררו את סקרנות הציבור ומצאו את עצמם די בקלות באתרי חדשות מובילים ובראש תוצאות הדירוג של גוגל. לאחרונה, כמה התבטאויות תמוהות של ג׳ונסון בראיונות עדכניים לתקשורת, הובילו לשאלה האם ראש ממשלת בריטניה מצא שיטה מקורית לשלוט בתוצאות החיפוש של גוגל?
דוגמנית? לא היה כלום כי אין כלום
באחד הראיונות האחרונים שהעניק ג׳ונסון, הוא הרבה להשתמש בביטוי ״model of restraint״, שעשה את דרכו לכותרות הידיעות החדשותיות שעסקו בנושא. עד מהרה התרבו אתרי החדשות שבחרו להשתמש בכותרת הזו, והן הופיעו בחלק ה-news בראש תוצאות החיפוש של גוגל, בביטוי borin johnson model.
גם אלינו לישראל הגיע הסיפור על המניפולציה ופורסם אצל גיא זוהר ב"כאן":
האם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון דוחף בכוח מילים לראיונות שלו – רק כדי לשחק עם תוצאות החיפוש בגוגל?#מהצד_השני עם @guyzo pic.twitter.com/6JyplgFqAA
— כאן חדשות (@kann_news) October 2, 2019
למה בחר ג׳ונסון להשתמש דווקא בביטוי borin johnson model? התשובה נעוצה אולי במנגנון ההשלמה האוטומטי של גוגל. כאשר מקלידים boris johnson בשורת החיפוש, אחת ההשלמות שמציע גוגל היא המילה model – שמציגה תוצאות העוסקות ביחסיו של ג׳ונסון עם הדוגמנית לשעבר ג׳ניפר ארקורי. האם ג׳ונסון ניסה לדחוק את התוצאות השליליות שעוסקות ביחסיו עם הדוגמנית, באמצעות ״שתילת״ מילת המפתח בהקשר אחר? ייתכן.
הראיון המלא עם בוריס ג'ונסון:
מקרה דומה קרה בראיון אחר שהעניק ג׳ונסון, בו הצהיר שאחד מתחביביו הוא הרכבת דגמים של אוטובוסים – bus models. במקרה הזה, נראה שג׳ונסון ניסה לתפוס שתי ציפורים במכה אחת, ולדחוק תוצאות שליליות הקשורות גם בכשלונו בתכנון חידוש מערך האוטובוסים בלונדון, כמו גם התוצאות הקשורות ליחסיו עם הדוגמנית ארקורי.