בזמן שגוגל משחררת עדכונים כמו פטריות אחרי הגשם, נראה שהדגש הוא יותר ויותר על כוונת המשתמש ואמינות האתר. אחרי שבאוגוסט 2018 גוגל טרפה את הקלפים ושחררה את העדכון הרפואי, ולאחר מכן שוב היה נראה שכללי המשחק קצת השתנו בעדכונים שהיו ב-2019 (וכנראה אלו שצפויים ב-2020), ראינו באופן רוחבי שהווינרס הם האתרים הסמכותיים או אתרים של אוטריטות בתחום בו עוסק האתר, והלוזרס הם אתרים שלא ברור בדיוק מי עומד מאחוריהם…

כמעט במקביל לעדכון הליבה, גוגל שחררה עדכון למסמך ההנחיות למדרגי אתרים. תחקור העדכון והצלבה עם מסמך ההנחיות, הוביל למסקנה שגוגל השיקה מנגנון חדש שבודק את איכות התוכן ואת חווית המשתמש באתר, על ידי מדידת המומחיות, האמינות והסמכותיות של האתר. או בקיצור – E-A-T.

אז מה זה E-A-T ולמה הוא סופר חשוב לקידום?

מה זה מודל E-A-T?

מומחיות, אמינות, סמכותיות – אלו שלושת הגורמים שגוגל בוחן כדי לדעת איזו מידת אמון לתת באתר, וכפי הנראה, משפיע באופן משמעותי על הדירוגים.

Expertise – מומחיות

גוגל רוצה לוודא שהתוכן מהימן ומדויק ולא מדובר בפייק ניוז. כדי לתת גושפנקא לתוכן שלכם, חשוב להוסיף את שם הכותב, לתת רפרנסים לתוכן ולדאוג שהתכנים ייכתבו בשם מומחה בתחום, במיוחד בתכנים בתחום YMYL (Your Money Your Life).

כך למשל, מאמר בתחום רפואי צריך להיכתב על ידי מומחה עם הכשרה רפואית מתאימה. הוספתם עובדה מדעית חותכת? הוסיפו קישור למאמרים שמוכיחים זאת.

הנה כמה דוגמאות:

Authority – סמכותיות

סממן לנוכחות ברשת באופן כללי, ועד כמה מדובר באוטוריטה בתחום.

מה צריך לבדוק?

  • קישורים טובים וחזקים
  • אזכורים של המותג
  • שיתופים של התכנים

כל אלה מוכיחים את סמכותיות האתר, התוכן וכותב התוכן.

Trustworthiness – אמינות

מדד שבוחן האם ניתן לדעת מי עומד מאחורי האתר ולסמוך עליו? האם ניתן לסמוך על האתר ולהשאיר כרטיס אשראי?

מה צריך לבדוק?

  • חשוב לבדוק שהאתר מאובטח עם תעודות SSL
  • פרטים מזהים על מנהל האתר כמו: מייל, כתובת, מספר טלפון
  • ביקורות חיוביות

וכל אינדיקציה נוספת שתאשש את אמינות האתר ואת מי שעומד מאחוריו.

בשורה התחתונה

אין פה גלולת קסם או פירצה באלגוריתם של גוגל וכנראה שאתם לא צריכים לשנות את כל מתודולוגיות העבודה שלכם.

מה כן צריך לעשות? לדבוק במודל E-A-T ולבצע אופטימיזציה לפיו, לסמן כל נתון אפשרי באמצעות סכמה, להמשיך לבנות קישורים איכותיים ולחזק את מידת המומחיות, האמינות והסמכותיות באתר שלכם – גם בשביל גוגל, וגם בשביל המשתמשים.

יהב רובין webguru

יהב רובין

בוגרת תואר ראשון (B.Sc) בחקר המוח בהצטיינות, סטודנטית במסלול המצטיינים לתואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק. בעלת נסיון קודם בניהול פרוייקטים דיגיטלים מוכווני תוצאות InHouse: כולל ניהול אתרים, ניהול תוכן, ניהול מדיה דיגיטלית ואופטימיזציית המרות.

רוצה להתקדם איתנו?

שלח לנו את כתובת האתר שלך ונחזור אליך בהקדם:

חייגו אלינו צרו קשר

רוצה להתקדם איתנו? לייעוץ צור קשר