מה ייצא לך מלהיות ראשון בגוגל?
אז האגו שלך וגם שלנו יעלה, נרגיש גאים, נרגיש מובילים וזה לכשעצמו חשוב. גם הגולשים שייכנסו לאתר, ירגישו שהם הגיעו לחברה שהיא מובילה מעצם היותה ראשונה וגם לזה תהיה השפעה חיובית.
אבל עד כמה למקום הראשון תהיה השפעה בפועל על הצלחתך?
תלוי בביטוי. בעזרת כלי מילות המפתח של גוגל, ניתן לקבל הערכה על כמות החיפושים של הביטוי.
בממוצע גס, כ 40% מהמחפשים, מקליקים על התוצאה הראשונה בגוגל. אם היעד שלך הוא להיות ראשון בביטוי "קורס חשבי שכר", תוכל לראות בכלי של גוגל כ-480 חיפושים חודשיים של הביטוי המדויק הזה. כ-40% יקליקו על התוצאה הראשונה, כלומר כ-192 גולשים בחודש שהם בסך הכל כ-6 כניסות ביום לאתר. המקום הראשון בביטוי "ייעוץ פיננסי" יהנה, על פי אותו חישוב, מלא יותר מ-8 כניסות ביום.
אז איך בכל זאת אנחנו משיגים מעל 200 כניסות ביום לאתר בתחום היייעוץ הפיננסי? לא בזכות ביטוי אחד ולא בזכות 10 ביטויים, אלא בזכות קידום מלא של מגוון ביטויים: הביטויים המרכזים בתחומך מהוים רק כ-20% מנפח הכניסות הפוטנציאלי, הביטויים המשניים מהוים עוד 10%, ו-70% מהכניסות לאתר יגיעו ממספר רב של ביטויים נישתיים ("הזנב הארוך").
תובנה מס' 2: במרבית התחומים קידום של ביטוי בודד למקום הראשון ייצר מעט מאד כניסות לאתר. אסטרטגיית קידום נכונה יותר, היא להשקיע בכל הביטויים הפוטנציאלים. לסמן כמטרה עיקרית לקדם מגוון ביטויים לדף הראשון. המקום הראשון יהיה עפ"ר מטרה משנית.
עד כמה המקום הראשון יעלה את כמות הפניות לאתר?
תלוי עד כמה הביטוי קולע לשירות/מוצר שאתה מציע: לביטוי "ייעוץ זוגי" למשל יש יכולת המרה גבוהה יותר מאשר לביטוי "בעיות בזוגיות" מכיוון שהוא משקף גולשים שמחפשים את השירות. המילה "ביטוח" היא כללית מאד ויכולת ההמרה שלה נמוכה. כך גם מילים כמו "הריון", "לימודים" וכד'.
אחוז הפניות תלוי גם בדף בו ינחת הגולש (מאמר? דף שיווקי? כמה הוא מניע לפעולה?), באתר כולו (משדר אמינות? משכנע? מציע הצעה אטרקטיבית ביחס למתחרים? מעורר חיבור רגשי של הגולש לנותן השירות?).
עד כמה המקום הראשון ייצר לך לקוחות בפועל?
מקדמי אתרים רבים מרגישים שאתר שמייצר פניות זה אתר שמשיג את יעדיו. אבל בעלי האתרים מבינים היטב שיש פניה ויש פניה. יש הבדל משמעותי בין גולש שפונה ל-10 אתרים בנוסח זהה על מנת לאסוף כמה הצעות מחיר לבין גולש שבאמת "נדלק עליך" דרך האתר והוא בשל להפוך ללקוח נאמן שלך.
תובנה מס' 3: יכולת ההמרה של האתר חשובה לא פחות ממיקום האתר בגוגל. אם תטעה לחשוב שהמקום הראשון בגוגל הוא היעד שלך, תשכח להשקיע באתר עצמו. תשכח שהזמן הממוצע של גולש באתר הוא 3 שניות והאתגר האמיתי הוא ההתמודדות עם הגולשים בתוך האתר ולא ההתמודדות עם גוגל.