כתיבת תוכן שיווקי – מדריך מעשי

ראשי / מידע מקצועי / כתיבת תכנים / כתיבת תוכן שיווקי – מדריך מעשי

שלושה דברים אתם צריכים בשביל לכתוב דפים שיווקיים לאתר שלכם:

  • היכרות מצויינת עם התחום שלכם והקהל שלכם
  • כישורי כתיבה, שפה וניסוח סבירים
  • הרבה זמן ומוטיבציה

אם אין לכם את שלושתם – היעזרו בשירותי כתיבה שיווקית מקצועית.

יש לכם? אז קדימה. זה לא מסובך.

דמיינו לרגע שמתקשר אליכם לקוח פוטנציאלי. הוא מספר לכם מה הבעיה שלו ומה הוא צריך. אתם מזהים שיש לו פוטנציאל להיות לקוח מצוין.

מה תגידו לו?

ודאי תרצו להראות לו שאתם מבינים ומכירים בדיוק את הבעיה שלו, תרצו להסביר לו קצת על הנושא ע"מ להוכיח בקיאות ותרצו להסביר לו על השירות/מוצר שלכם ולמה אתם אלו שיכולים לתת לו את הפתרון הטוב ביותר.

בגדול, זה מה שאתם צריכים לעשות כשאתם כותבים את הדף השיווקי המתאים לנושא שחיפש:

  1. לשקף את הבעיה – מייד בפיסקה הראשונה, עוד לפני הנאומים, תחזיקו אותו שלא יברח (בניגוד לשיחת טלפון, לגולשים ברשת יש נטיה להיות קצרי סבלנות ולדלג מהר בין תוצאות חיפוש). תנו לגולש להבין שאתם מבינים את המצב בו הוא נמצא, שקפו את הבעיה מנקודת מבטו ואף הקצינו את המצוקה.
    פתיחה לדף יישור שיניים למבוגרים:
    "אם אתם סובלים משיניים עקומות, שיניים בולטות או כאלו שעולות אחת על השניה, אתם ודאי מתביישים לחייך…". (הערה: אפקטיבי יותר לפנות בלשון יחיד זכר: "אם אתה סובל" ולא "אם אתם סובלים". לי אישית קצת קשה עם זה. לשיקולכם).
  2. לספק מידע – הדף שלכם מותאם לביטויי חיפוש. עצרו לרגע על אותם המחפשים, למה הם חיפשו את הביטויים האלו ומה הדברים הראשונים שהם רוצים לדעת (מידע לעומק הם יוכלו למצוא במאמרים המקצועיים). המוצר שלכם זה לא הדבר היחיד שמעניין את הגולשים. הוא הפתרון עבורם, אבל בדרך לאותו פתרון תצטרכו גם לתת מידע ולהוכיח בקיאות. אם הם לא ימצאו תשובות – הם יחפשו מקום אחר.
  3. להסביר על השירות/מוצר שלכם – על חשיבותו, יתרונותיו, מאפייניו. מוססו התנגדויות צפויות ושכנעו למה דווקא אתם. בדיוק כפי שהייתם עושים באותה שיחת טלפון.
  4. לשכנע ולהניע לפעולה – לכל דף באתר יש מטרה (יצירת קשר/הצטרפות לניוזלטר/קידום הגולש לשלב הבא בדרך לקבלת החלטה וכו'). הובילו את הגולש מנקודת המוצא שלו אל עבר המטרה שלכם. סיימו את הדף בהנעה ברורה לפעולה: "פנו אלינו ונשמח לסייע"/"לקביעת תור לחצו כאן"/"למידע נוסף, הצטרפו חינם לרשימת התפוצה שלנו"/"קראו עוד על היתרונות המוצר"/"הכנסו לגלריית התמונות"… לגולשים יש נטיה לעשות מה שאומרים להם…

היתרון בכתיבה לאתר, על פני שיחת טלפון, הוא שיש לכם זמן לנסח את התשובה שלכם בצורה הכי נכונה. אתם עושים את זה פעם אחת וקוצרים את הפירות לאורך זמן.

על הדרך, השגתם יתרון בקידום האתר: כאשר גוגל מזהה שהגולש קיבל מענה למה שחיפש ואינו חוזר לחפש תוצאות נוספות, הוא מסיק שהאתר שלכם ראוי להופיע בתוצאות החיפוש של אותו ביטוי.

דגשים לכתיבת הדף

התמקדו בגולש ולא בעצמכם

כותבים רבים מתרכזים במוצר שלהם במקום בצרכים של הלקוח. הקפידו לכתוב קודם כל על הגולש. זוית הכתיבה צריכה להיות בעיקר מה הוא יקבל מכם (What's in it for him) ופחות מה אתם נותנים לו.

אל תסתפקו במשפט כמו "ברשותנו ציוד רפואי משוכלל". כתבו "נדע לאתר במדויק מאיזו מחלה, אתה סובל, בעזרת הציוד הרפואי המשוכלל שברשותנו".

התמקדו ביתרונות יותר מאשר במאפיינים

מאפייני המוצר/שירות שלכם חשובים, אבל היתרונות הם אלו שעובדים על הרגש של הגולש ומובילים אותו להחלטה לפנות אליכם.

במקום לכתוב "בבית הספר שלנו נערכים טסטים מידי יום", כתבו "בבית הספר שלנו לא תאלצו להמתין לטסט. טסטים נערכים מידי יום".

אם כתבתם "צוות מורים מיומן ומקצועי", הרחיבו את זה ל: "צוות מורים מיומן ומקצועי יודע בדיוק להוביל אותך להצלחה בטוחה". יותר משכנע, לא?

כתבו באופן שמניע ישירות לפעולה

במקום "ניתן לפנות אלינו לקבלת טפסים", כתבו "פנו אלינו לקבלת טפסים".

במקום "את המוצר ניתן להשיג ב 10 צבעים משגעים", כתבו "בחרו את הצבע האהוב עליכם מתוך מגוון של 10 צבעים משגעים".

את המסרים המרכזיים צריכים לראות ממעוף הציפור

לגולשים רבים אין סבלנות לקרוא ברשת. במקום זה, הם סורקים את הדף בעיניהם ותרים אחר אותה פיסת מידע אותה חיפשו. גוש טקסטואלי ארוך וחדגוני ייאש את הגולשים האלה. חלקו את הטקסט לכותרות משנה ברורות, הבליטו חלקים חשובים, כך שגם אלו ש"מרחפים" מעל הדף ולא ממש קוראים, יזהו את המסרים המרכזיים.

המשיכו לקרוא:

כתיבה ידידותית לגוגל

צרו עימנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם.