אם אתם רוצים לראות את האתר שלכם מעל כולם בגוגל, אם אתם רוצים להנות מתנועת גולשים משמעותית ואם אתם רוצים להעלות את כמות הפניות לעסק שלכם – תוכן הוא מילת המפתח החשובה ביותר עבורכם. הדרך לקידום אתרים אפקטיבי וארוך טווח מתחילה (אך לא מסתיימת…) בתוכן.

מאמר זה יסביר איך מתחילים לכתוב תכנים באתר, למה זה חשוב כל כך, איך לכתוב ואיך לא לכתוב…

כתיבת תכנים לאתר מתחילה לאחר מחקר מילות מפתח

בעלי אתרים רבים מאמינים שקודם כל יש לתכנן את האתר, אחר כך ליצוק לתוכו תכנים ורק אז לפנות למקדם אתרים לצורך אופטימיזציה וקידום. נכון, זה אפשרי. אבל אם תעבדו כך, יש סיכוי לא קטן שמקדם האתרים ישלח אתכם לבנות את האתר מחדש ולשנות לחלוטין את תכני האתר.

התהליך הנכון הוא לפנות קודם כל למקדם אתרים, לאפיין ולתכנן יחד איתו את האתר, לבצע מחקר מילות מפתח, להגדיר מסגרת תכנים ומבנה היררכי לאתר ורק אז לכתוב את התכנים בהתאם לביטויי המפתח לקידום. מידת הפופולאריות של ביטויי המפתח, רמת התחרותיות של כל אחד מהם, רשימת ביטויי הנישה ("זנב ארוך") הנגזרת מהם – כל אלו יכתיבו את אופן, כמות ומיקוד התכנים באתר.

מוטיבציה: למה לי לשבת לכתוב?

עכשיו, כשאתם יודעים איך ייראה האתר שלכם (מבחינת מבנה היררכי, תפריטים, דפי תוכן וביטויי מפתח לכל דף) – אפשר להתחיל לכתוב.

האתר שלכם יורכב ככל הנראה מדפים שיווקיים, דפים אודות החברה (שירותים, מוצרים וכד') ודפי תוכן ומידע מקצועי.

לדפים השיווקיים ולדפים אודות החברה יש השפעה מרכזית על יכולת ההמרה של האתר. כדאי להקדיש תשומת לב מירבית לכתיבת דפים אלו.

דפי המידע מיועדים להעשיר את האתר מבחינה מקצועית. אם אתם רוצים לראות את עצמכם ראשונים בגוגל על "כאבי גב" למשל, תצטרכו לכלול באתר תוכן מקצועי מקיף אודות מבנה הגב, עמוד השדרה, הגורמים לבעיות גב, כל הבעיות הנפוצות בגב, פתרונות ושיטות טיפול.

הרבה עבודה? נכון. הדרך לצמרת לא קלה, אבל היא בהחלט משתלמת:

מידע מקיף מייצר יותר תנועה (רציתם להיות ראשונים רק על "כאבי גב"? עכשיו יגיעו אליכם גם אלו שחיפשו "כאבי גב תחתון", "פריצת דיסק" ו"גב תפוס").

מידע מקיף מחזק את ביטויי המפתח המרכזיים. (מנועי החיפוש יתנו יתרון לאתר של 30 דפים על כאבי גב על פני אתר של 5 דפי חברה כלליים).

מידע מקיף ישכנע את גולשי האתר שלכם שאתם מומחים בתחומכם.

מידע מקיף מייצר הפניות וקישורים נכנסים. קישורים מייצרים תנועה וגם מחזקים את האתר במנועי חיפוש.

השתכנעתם? צאו לדרך…

איך לכתוב דף תוכן לאתר?

הגדירו את מטרת הדף וקהל היעד שלכם. במהלך הכתיבה עליכם לראות כל הזמן לנגד עינכם את אותו לקוח קצה שאליו אתם פונים.

אתם הרי מכירים את הלקוחות שלכם, אתם שומעים אותם יום יום. אתם יודעים מה הם רוצים לדעת, אתם יודעים לספק להם את התשובות ואתם יודעים את הדרך להעביר להם את המסר שלכם. עכשיו רק נשאר לכתוב את זה באתר.

מיקוד: מי שנכנס אליכם לאתר רוצה לקבל מידע ספציפי. סיפורים תשאירו לבלוג או לניוזלטר. באתר שלכם, דאגו קודם כל לספק מידע ממוקד וענייני.

שילוב ביטויי מפתח: שלבו את ביטויי המפתח לאורך כל הטקסט, בכותרות ובכותרות משנה. הדגישו מילים חשובות לשבירת המונוטוניות של הטקסט. שלבו קישורים בעיקר לדפים אחרים באתר אך אפשר גם לאתרים חיצוניים. הקישור צריך להיות מתוך טקסט מתאים, ב"שיטת ויקיפדיה" ( כיתבו: "קיראו על קידום אתרים" במקום לכתוב: "קיראו כאן על קידום אתרים"). כך מבינים מנועי החיפוש שהדף המקושר עוסק ב"קידום אתרים" ולא ב"כאן").

הגהה: שגיעות קתיב, תחביר, פיסוק והגההה – משדרים חאפריות.

לסיום: מה לא לעשות?

המנעו מהטעויות הנפוצות הבאות:

שכפול תכנים – תוכן שכבר קיים ברשת ונסרק ע"י גוגל, אין טעם להעלות לאתר שלכם. גוגל רוצה להציג בתוצאות החיפוש תוצאות שונות ולכן, כאשר נתקל בדף דומה מידי בתכניו לדף שכבר סרק, הוא אינו מציג אותו בתוצאות החיפוש. לכן, גם אם מדובר בתוכן שלכם שפורסם כבר באתר אחר או בדף אחר באתר שלכם: המנעו מלהעלות אותו שוב. המנעו גם משכתובים של דפים קיימים. ספקו גם לגוגל וגם לגולשים תוכן מקורי, ייחודי ורענן.

צפיפות יתר של מילות מפתח – "באתר עבירות מס של עו"ד משה יוסף העוסק בעבירות מס, תמצאו את כל המידע על עבירות מס". נו, באמת? זה לא מוסיף לכם נקודות בגוגל ובטח לא אצל קוראי האתר.

המשיכו לקרוא:

מדריך מעשי לכתיבת דף שיווקי

רוצה להתקדם איתנו?

שלח לנו את כתובת האתר שלך ונחזור אליך בהקדם:

חייגו אלינו צרו קשר

רוצה להתקדם איתנו? לייעוץ צור קשר