מקדם אתרים טוב שמבין כיצד האלגוריתם של גוגל עובד, יודע כיצד למשוך לקוחות אל האתר, באילו ביטויים להשתמש בדפים הרלוונטיים וכיצד לחזק אותם. מכיוון שמקדמי האתרים "מפקיעים" את התוכן באתר מידיו של מערך השיווק של העסק לטובת הקידום, עליהם לדאוג גם שאותו מתעניין שהגיע לאתר, יהפוך ללקוח. זהו בדיוק המקום שבו כלים משיטת NLP יכולים לעזור לנו להגדיל את אחוז ההמרות.

הגדלת הכימיה בינינו לבין הקורא

בספר "נקודת מפנה" מלקולם גלדוול מספר על סוג מסויים של אנשים שמכונים על ידו "מקשרים". אנשים אלו הם מהסוג ששומר על קשר עם כולם ושולח לך ברכת מזל טוב ביום ההולדת, בחגים ובאירועים מיוחדים בחייך, גם אם אתם לא ממש בקשר רציף. בתמורה, הם לא יהססו להרים לך טלפון אם מישהו שהם מכירים צריך את אחד הקשרים שלך. אלו חשיבותם של יחסי גומלין, ואותם נרצה ליצור עם הלקוח הפוטנציאלי שלנו.

שיטת NLP מעודדת אותנו להתאים את התקשורת שלנו למי שמולנו. מקדמי אתרים בטוחים שכלי האנליטיקס וה-search console, או חיפוש מילות מפתח באתרי מתחרים יכולים לתת להם את התשובה למיהו הקהל שלהם ומהם הביטויים אותם הוא מחפש. זה נכון, אבל זה קצת כמו לחפש מטבע מתחת לפנס. מי שכבר חיפשו, נרשמו כהמרה והקליקו – מצאנו אותם והם אותנו. אבל מה לגבי הלקוחות שאנחנו לא יודעים שמחפשים את המוצר שלנו והם לא יודעים עלינו כי אנחנו לא משתמשים בביטויים שלהם?

אם נחפש בסביבה הטבעית של קהל היעד – הפורומים וקבוצות הפייסבוק שבהם הוא דן בנושאים הללו, ייתכן שנגלה שהם משתמשים בביטויים אחרים, בשפה אחרת שחוזרת על עצמה. אם נשלב אותה בכתיבת התוכן באתר נוכל למשוך את הקהל הזה גם כן. רוצים להנחיל להם את שפת המותג? זה השלב שבו באמצעות בחירת ביטויים מדויקת ושילובה בכתיבה עם מחקר מילות המפתח, שפת המותג והשפה שהם מכירים, תוכלו לבצע אופטימיזציה למוח של הקורא וללמד אותו לדבר בשפה שלכם.

סביר להניח גם כי אם יש למוצר או לשירות שלכם שוק שמדבר בשפה מסוימת, הביטויים הללו יופיעו במחקר מילות מפתח. אולי הם לא יהיו אלו שחשבתם עליהם מראש, או לא יופיעו בעלי נפח תחרות, אבל אל תשכחו שאפילו חדרי בריחה היו ביטוי ללא נפח חיפוש רק לפני מספר שנים.

לתת למילים להשפיע ולהפוך מתעניין לליד

עוקבים אחרי משפכי התנועה ומתקשים לפענח למה אנשים לא מסיימים את ההרשמה לאירוע, לא קונים את המוצר או לא ממלאים את הפרטים? שיטת NLP מלמדת אותנו טריק חכם שעשוי לשפר את שיעור ההמרות באתר:

נניח שאנו מקדמים אתר של חברה המסייעת לאנשים להפסיק לעשן. כנראה שייכנסו לאתר אנשים רבים המעוניינים להפסיק לעשן, אבל לא בהכרח בעלי כח רצון מספיק לעשות זאת כאן ועכשיו. הם ייקראו את המידע, יצפו בסרטון, אבל איך מניעים אותם להרשם לסדנא?

רובנו היינו שואלים אותם האם הם היו רוצים להפסיק לעשן, לחיות יותר טוב, להגמל מהסיגריות. התשובה ידועה לכל הצדדים, הם היו רוצים. אבל כשאנחנו שואלים את השאלה הזו אנו מאפשרים להם להזכר בכל הניסיונות שלא צלחו, ולשאול את עצמם – למה שהפעם זה יעבוד? אז במקום להרשם לסדנא, הם פשוט יוצאים מהאתר והולכים להדליק סיגריה.

שיטת NLP מעודדת אותנו לעבוד בשיטה של הנחות מוקדמות. במקום לשאול את השאלה הזו (האם אתה רוצה להפסיק לעשן?), אנו שואלים למעשה את השאלה הבאה – מתי תרצה שנחזור אליך בנוגע לסדנא שלנו? ובכך הופכים את ההנחה שהוא רוצה להפסיק לעשן לעובדה מוגמרת. המהדרין אף יהפכו את כפתור השלח הבנאלי לכפתור "עזרו לי להפסיק לעשן" המעגן אף הוא את העובדה.

באמצעות שימוש בטכניקות NLP של שליטה על המסר והשפעה באמצעות אופן הצגת הטקסט, אנו יכולים לסייע ללקוח הפונטציאלי להיזכר שאלו הרצונות, הכוונות והמטרות שלו, ובכך להגדיל את הסיכוי למימוש הליד.

להשתמש בסמכות

כשאנחנו מדברים על סמכות, הנטייה שלנו היא לחשוב על מחקרים, והם אכן כלי שכנוע מעולה. אם משתמשים בו נכון ובהתאמה לקהל היעד. אבל שיטת NLP אומרת לנו שבידינו טמון הכח לעצב את האופן שבו הלקוח הפוטנציאלי יגיב לנו. אם במהלך הקריאה באתר נשתמש בביטויים המייצרים הובלה ובשפה החלטית כדוגמת "אני מזמין אותך" או "אחד הדברים שחשוב לעשות", שמנחים את הקורא מה עליו לעשות או לחשוב, הוא יתרגל להיות מובל על ידינו, ויהיה קל יותר להוביל אותו גם להפוך לליד.

להשקיע בבחירת התמונות

מכירים את האתרים הללו שבהם יש בערך 5 תמונות סטוק פוטו שחוזרות לאורך האתר? תתפלאו עד כמה החסכון הזה יכול לעלות לכם בלידים. אם יש לכם מספר מבנים באתר והשתמשתם באותה התמונה, ייתכן שבדפים שונים אתם מפנים את תשומת לב הקורא לחלקים שבכלל לא התכוונתם!

נניח ואחת מאותן 5 תמונות היא תמונה של דוגמנית נאה המסתכלת לצד שמאל ומצביעה למטה. אם התמונה שלכם נמצאת מעל הטקסט, ולשם רציתם לכוון את תשומת לב הקורא – הרווחתם. אבל מה קורה בדפים שבהם התמונה היא משמאל לטקסט? על פי שיטת NLP אנחנו שואבים רמזים מהסביבה. אם מישהו מסתכל לכיוון מסוים באופן לא מודע, גם אנחנו נפנה לשם את מבטנו. דף כזה, יכול לגרום לקורא לאבד עניין בטקסט בלי שאפילו הוא יידע מדוע, רק משום שהתמונה מסתכלת לכיוון הלא נכון.

לסיכום:
אחד היתרונות של קידום אתרים הוא שניתן למדוד שינויים, כך שבסופו של דבר נוכל להגיע לתמהיל הנכון, זה שיניב את מקסימום המתעניינים שהפכו ללידים.

רוצה להתקדם איתנו?

שלח לנו את כתובת האתר שלך ונחזור אליך בהקדם:

חייגו אלינו צרו קשר

רוצה להתקדם איתנו? לייעוץ צור קשר