בין שלל הדרכים להעברת מסרים שיווקיים ללקוחות פרטיים או לעסקים אחרים (שיווק מעסק לעסק, B2B) דרך הרשת, נמצא מקום של כבוד לאחת הדרכים הכי ותיקות שעדיין מוכיחה את עצמה כאפקטיבית: דיוור אלקטרוני באמצעות רשימות תפוצה.

מדובר בפתרון זמין ונוח יחסית, בלי תלות בגורם חיצוני (למעט מערכת הדיוור עצמה): לרוב הגולשים ברשת יש לפחות תיבת דואר אחת ואם מדובר בעסקים, הרי שכמעט לכל בעל תפקיד בחברה יש כתובת נפרדת.

מעבר לכך, בעת שליחת דיוור אלקטרוני אין צורך במערכת מתוחכמת מדי: מרבית המערכות לניהול רשימות תפוצה הן קלות לשימוש ואם אתם יודעים לכתוב מסמך וורד או להעלות פוסט לוורדפרס, סביר להניח שתוכלו להסתדר עם המערכת הממוצעת אחרי כמה דקות של שימוש. ברובן יש גם לפחות מספר תבניות שיעזרו לכם לעצב דיוור מסוגנן במהירות.

יתרון נוסף הוא שיש אינספור דרכים יצירתיות לגרום לגולשים שלכם להצטרף לרשימת התפוצה גם בלי להוציא תקציבים נוספים על בניית דפי נחיתה ותשלום על כל לחיצה שתוביל אליהם. לדוגמה:

  • חלון שמופיע בנקודת קריטית בעת השימוש של הגולש באתר ומציע לו להצטרף לרשימת תפוצה (למשל, כשהגולש רוצה לסגור את החלון).
  • הצטרפות לרשימה בעת רישום לאתר.
  • הצטרפות לרשימה בעת הורדת ספר אלקטרוני או פריט אחר שהגולש יכול לקבל בחינם.
  • מילוי טופס קטן שמשתלב בתוך דפי התוכן באתר שלכם.

בנוסף ליתרונות האלו, קל מאוד לנתח את ביצועי הדיוורים, ועל ידי כך להבין מה עובד טוב ומה עובד פחות טוב – כדי שיהיה אפשר לשפר את הדיוורים הבאים:

  • איזה אחוז מהנמענים קיבלו את המייל ופתחו אותו?
  • כמה מהם לחצו על אחד מהקישורים הפנימיים בו?
  • כמה נמענים הסירו את עצמם מרשימת התפוצה בתגובה למשלוח דיוור מסוים?

לאילו עסקים מתאים במיוחד דיוור אלקטרוני?

רשימת תפוצה מתאימה לכל עסק כמעט, אך היא יכולה לתרום במיוחד לעסקים שפונים לעסקים אחרים. הסיבה המרכזית לכך שלרוב מדובר על מערכות יחסים שנבנות לאט ועסק אחד לא ימהר לשכור את שירותיו של עסק אחר, אלא אם כן הוא יתרשם ממנו, במיוחד אם מדובר על הוצאה כבדה יחסית ולא שירותי משרד קטנים.

באמצעות שליחת רשימות תפוצה המשלבות בין מתן טיפים מקצועיים, הכרזה על מוצרים חדשים והצעות בלעדיות ניתן להגדיל את אחוזי ההמרות באופן ניכר לעומת פנייה בדרכים אחרות שבהן הלקוח הפוטנציאלי כלל לא מכיר אותנו.

ועם כל זאת, יש בהחלט יתרונות לרשימות תפוצה המיועדת ללקוחות פרטיים או קהל משולב. לדוגמה, אתרי מסחר יכולים לעדכן לקוחות קיימים או פוטנציאלים על סדרות חדשות של מוצרים שהגיעו, ימי מכירות מיוחדים, או העלאת אתר חדש. לעיתים אפשר לראות גם שיתופי פעולה משותפים. לדוגמה, חברות מזון משתפות פעולה עם שפים מפורסמים ושולחות מתכונים שרשימת הרכיבים בהם היא בעצם פרסומת.

איך בונים דיוור מנצח?

יש לא מעט דרכים לבנות דיוור מנצח בהתאם לאופי העסק. אך לא משנה איזה עסק אתם, חשוב לשמור על העקרונות הבאים:

כותרת

מרבית תוכנות המייל (כולל gmail) לא מציגות את הכותרת המלאה של ההודעה, ולכן המסר העיקרי או הסיבה שבגללה אתם שולחים את הדיוור חייבים להיות כתובים בתחילתה. לדוגמה:

  • "מבצע בלעדי לחברי מועדון!"
  • "הרצאת וידאו חינם"
  • "חדש בבלוג – קראו על הסיפור ששינה את חיי!" (לפעמיים פנייה ישירה עובדת בדרך הטובה ביותר)

חשוב מאוד לגוון את הניסוח של הכותרות ולנסות שילובים שונים כדי לראות אילו כותרות עובדות בצורה הטובה ביותר.

מספר הקישורים

רצוי להשתמש בקישור אחד או מקסימום שניים מלבד הקישורים הקבועים (לדוגמה, מהלוגו שלכם), אלא אם כן אתם שולחים את הגולש לעמודי מוצר שונים ולא רוצים להוציא מייל נפרד על כל מוצר. הסיבה היא שכך קל יותר לבודד את האפקטיביות של כל קישור.

ניתן גם ליצור מספר קישורים לאותו עמוד בווריאציות שונות. לדוגמה, קישור אחד מגוף הטקסט וקישור נוסף בסופו בצורה בולטת יותר.

שילוב של תמונה או סרטון

מייל שאין בו שום אלמנט ויזואלי הוא משעמם וצריך להיות די קצר על מנת שהגולש יוכל לעכל אותו. לכן, רצוי לרווח את המייל באמצעות תמונה אחת לפחות או הטמעת סרטון (ב-Gmail סרטונים מיו-טיוב מוטמעים אוטומטית מקישורים).

זה גם לא רעיון רע להפוך את התמונה עצמה לקישור בתנאי שאתם מספקים תמונה חלופית עבור מי שמשום מה לא יכול לראות תמונות (במקרה הזה הפנו אותו לגרסת HTML בדפדפן).

קריאה לפעולה

בסופו של דבר, לא משנה באיזה סוג של הפנייה לאתר אתם משתמשים, חשוב שתהיה קריאה ברורה לפעולה (CPA) ולא רק טקסט סטנדרטי כמו "לחצו כאן". קריאה לפעולה יכולה להיות קישור פשוט, תמונה או משפט מודגש הנפרד משאר הטקסט (שהוא טכנית עדיין קישור).

תזמון

תזמון הוא אחד הפרמטרים הכי חשובים שיכול לקבוע את גורל הרשימה שלכם (ואנחנו לא מגזימים). יותר מדי דיוורים בשבוע יכולים להטריד את הנמענים ולהגדיל את אחוזי הנטישה שלהם. מצד שני, שליחת דיוור פעם בחודשיים היא לא אפקטיבית וסביר להניח שהגולש לא ממש יזכור מי אתם…

אם אתם לא בטוחים איזה תזמון יהיה הכי אפקטיבי, אפשר לתת מתן בחירה לנרשם אילו עדכונים הוא רוצה לקבל על פי נושאים או תדירות. לדוגמה, אתם יכולים לשלוח "אייטם" אחד למי שרוצה לקבל עדכונים שוטפים או את כל האייטמים שכתבתם השבוע למי שמעוניין לקבל עדכון שבועי. אם תצמידו תגית לכל עדכון, תוכלו גם לבצע סינון על פי נושאים.

באתרים גדולים מקובל גם להפריד בין עדכונים פרסומיים לבין עדכוני סטטוס. לדוגמה, ישנם גולשים שמעוניינים לקבל עדכוני תכונות חדשות או עדכונים על הפרופיל שלהם, אבל לא פרסומות שוטפות.

חשוב לזכור: עניינים חוקיים

גם אם הגולש נתן את האישור המלא שלו להצטרפות לרשימת התפוצה באמצעות "קישור הפעלה" (כך שאתם בטוחים שאף אחד אחר לא צירף אותו לרשימה), אתם חייבים לציין במדויק מי אתם, לשים קישור למדיניות הפרטיות שלכם (כמו זו שבאתר) ובעיקר קישור להסרה מרשימת התפוצה.

גם מגולש שנטש אפשר להרוויח

למרבה הצער, גם אם רשימת הדיוור שלכם מצוינת, סביר להניח שגולשים יינטשו אתכם מדי פעם. במקום להציג להם עמוד אישור פשוט, צרפו טופס שייתן להם לבחור את הסיבה שבגללה הם יצאו מהרשימה. החלוקה בין התשובות השונות תעזור לכם להבין אם יש בעיה נקודתית שמציקה לאחוז גבוה ממי שהחליט לצאת מהרשימה.

רוצה להתקדם איתנו?

שלח לנו את כתובת האתר שלך ונחזור אליך בהקדם:

    חייגו אלינו צרו קשר

      רוצה להתקדם איתנו? לייעוץ צור קשר