בניית קישורים נכנסים: איך משיגים קישורים נכנסים לאתר?

ראשי / מידע מקצועי / SEO / בניית קישורים נכנסים: איך משיגים קישורים נכנסים לאתר?

קישורים נכנסים מהווים פרמטר מרכזי לקביעת דירוג האתר בגוגל. בניית קישורים לאורך זמן היא הפעולה המאתגרת ביותר וזללנית הזמן הגדולה ביותר בתהליך קידום האתר. אבל היא הכרחית.

בניית קישורים של היום זה לא בניית קישורים של פעם… עם התפתחות האלגוריתמים של גוגל, עדכוני פינגוין ואחרים, אנו נדרשים לפרופיל קישורים איכותי יותר וטבעי יותר. (מרבית האתרים שקודמו בעזרת קישורים מלאכותיים ולא איכותיים מצאו את עצמם מועפים מתוצאות החיפוש. והמעטים שעדין לא עפו, ודאי יעופו בעדכונים בהמשך).

אז מאיפה משיגים קישורים נכנסים לאתר ואיך עושים את זה נכון? לפניכם 9 דרכים פשוטות ובטוחות. שילוב קישורים מ 9 הסוגים יבטיח קידום אתר יציב לאורך זמן.

1. Link Baiting תוכן מושך קישורים

הדרך הטובה ביותר שתייצר לכם אתר מעולה וקידום הכי טבעי ויציב שיש היא יצירת תוכן מושך קישורים: תוכן שיאהבו לקשר אליו ולשתף ברשתות חברתיות. השקיעו בסיעור מוחין משותף שיציף את הרעיונות המתאימים לכם ביותר ליצירת תוכן מושך קישורים באתר שלכם.

הנה כמה רעיונות:

  • רשימות נוסח "7 שיטות ל", "8 טיפים מנצחים ל", "101 דרכים ל" אהובות מאד על גולשים וזוכות לשיתופים וקישורים טבעים. בנו רשימות שימושיות שעונות על השאלות המטרידות את קהל היעד שלכם. דוגמא: באתר הכרויות "10 טעויות שאסור לעשות בדייט ראשון".
  • פתרונות מעשיים לבעיות נפוצות, רשימות שימושיות וכו' – מוסברים בגובה העיניים. דוגמאות: באתר הנהלת חשבונות: "איך לבטל חשבונית". באתר מוצרי הריון ולידה: "רשימת לידה: מה לרכוש לקראת הלידה" או "תיק ליולדת: כל מה שצריך לקחת לחדר הלידה".
  • המלצות, פירגונים, ביקורות פנטסטיות – אוהבים מישהו בתעשיה שלכם? תפרגנו לו. לאנשים, לחברות, לאירועים, למוצרים. הם ישמחו לקשר לדף ההמלצה שלכם ולא רק הם, גם גורמים אחרים שמעורבים ואוהבים את אותם מוצרים/חברות.
  • היו הראשונים לעדכן ולסקר – חדשות, אירועים, תקנות חוקים. למי שמודיע ראשון מקשרים יותר. דוגמא: אתר הנהלת חשבונות שיבשר ראשון על שינוי במע"מ, יסביר את המהות והמשמעות, יזכה להיות הראשון בחיפושים בגוגל ולכן להנות מתנועה וקישורים מאתרים אחרים.
  • עוררו מחלוקת – דיעה לא קונבנציונלית, קיצונית, מושכת אש. וגם קישורים.
  • שלבו המחשות גרפיות וסרטונים – אינפוגרפיקה, תרשימים, טבלאות. קל מאד לעכל אותם ולכן גם מתחשק לשתף אותם.
  • הומור – סרטונים מקוריים ומצחיקים וכו'
  • מחקר מקורי
  • סיקור אירועים מרכזיים
  • מבחנים עצמיים
  • תחרויות וסקרים
  • מדריך מלא
  • בנו כלים, וידג'טים וסרגלים להורדה ושלבו בהם קישור אליכם.

לאחר שיצרתם תוכן מושך קישורים, שתפו אותו במייל, ברשתות חברתיות ובפורומים ע"מ לעזור לו להמשיך ליצור פופולאריות.

2. פרסמו מאמרים וכתבות בפורטלים ואתרים מובילים

אתרי מידע רבים ישמחו לקבל תוכן מקצועי ייחודי. הציעו להם מאמרים מתאימים. דוגמא: בעל אתר משרד עו"ד לדיני עבודה יוכל להציע לפורטל הריון ולידה מאמר על זכויות האישה בהריון.

3. פרסמו פוסטים אורחים בבלוגים רלוונטיים ומובילים בתחומכם

בלוגרים רבים ישמחו לארח כותבים איכותיים שיתרמו להם תוכן ייחודי ולא שיווקי. חפשו את אלו שמדברים בקול שלכם ופונים לקהל שלכם. הוסיפו קישור גם מהפוסט עצמו וגם מדף הכותב.

4. פרסמו מאמרים מקשרים באתרי מאמרים להגשה אוטומטית

נכון, אלו לא הקישורים האיכותיים ביותר, אבל גם להם יש תרומה. בארץ פועלים אתרים רבים כאלה. לא כולם איכותיים. בחרו אתרי מאמרים שמכבדים את התכנים שלהם, שמפרסמים רק לאחר סינון של עורך ידני ושלא מעמיסים יותר מידי פרסומות סביב המאמרים.

5. נצלו קשרים

פנו לקולגות, חברים בתעשיה, מוסדות הכשרה, ארגונים שאתם פעילים בהם, עסקים שיש לכם שיתופי פעולה איתם, ספקים, לקוחות, אתרים שהזכירו אתכם אבל לא קישרו – ובקשו קישור. חלקם יתעלמו מהבקשה, חלקם יבקשו קישור חוזר (ותשקלו להסכים) וחלקם ישמחו לקשר ללא תמורה. דברו איתם ישירות: פניה טלפונית אפקטיבית יותר מפניה במייל.

6. החליפו מאמרים/פוסטים אורחים

הציעו לאתרים בתחומכם או תחומים משלימים לפרסם אצלם מאמר אורח. כזה שישלים את המידע הקיים אצלם באתר ויתרום לגולשים בו. חלקם יבקשו לפרסם אצלכם מאמר מקשר בתמורה (ותשקלו להסכים). דוגמא: אתר בתחום הדיאטה יוכל להחליף מאמרים מקשרים עם אתר בתחום הכושר הגופני. בהנחה שהמאמרים איכותיים והשקפת העולם דומה, כל הצדדים ייתרמו משת"פ כזה.

7. היו פעילים בפורומים, בלוגים ורשתות חברתיות

הגיבו לפוסטים, הודעות בפורומים, אתרי טיפים, אתרי מומחים, אתרי שאלות ותשובות. שלבו קישור לדף הרלוונטי באתרכם. אם אין קישור רלוונטי מתאים, לא בכוח. זה ספאמי. הסתפקו בקישור חתימה או קישור משמכם. תוכלו להרשם לשירות Google Alerts שישלח לכם מייל כאשר מתפרסמים דפים בתחומים שתגדירו לו.

8. הגישו את האתר לאינדקסים וספריות

מדובר בקישורים בעלי ערך מוסף נמוך, אבל הם יוצרים גיוון בתמהיל הקישורים שלכם. העדיפו אינדקסים ממוקדים ואינדקסים פופולארים. אחת השיטות למצוא אינדקסי אתרים היא לחפש בגוגל את הביטויים המרכזיים בתחומכם ולבדוק אילו אינדקסים עולים ב 50 התוצאות הראשונות.

לא כל האינדקסים מאפשרים פרסום בחינם ולא כולם מאפשרים הוספת קישור follow ישיר לאתר. לא נורא. גם קישורי Nofollow חשובים וגם אזכור האתר והמותג ללא קישור.

9. גלו את הקישורים הנכנסים למתחרים שלכם

יש לכם מתחרים שמצליחים יפה בגוגל? גלו איך הם עושים את זה. העזרו בכלי מעקב קישורים ע"מ לזהות את הקישורים הנכנסים אליהם. בדקו את האתרים וודאי תקבלו לא מעט רעיונות טובים. כלי מעקב טובים הם majesticseo ו opensiteexplorer. שני הכלים מספקים תוצאות חלקיות בגירסתם החינמית ותוצאות מפורטות יותר בגירסא בתשלום.

צרו עימנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם.