אתר אינטרנט יכול להיות בנוי לתפארת מבחינת עיצוב ותוכן, אולם בלתי קריא/קשה לפענוח עבור מנועי חיפוש. וכשמנועי חיפוש אינם יכולים להבין את תוכן האתר, הם גם לא מדרגים אותו בתוצאות החיפוש. התוצאה: איבוד כניסות לאתר.

לכן, חשוב כבר בזמן בניית האתר, להקפיד על בניית קוד קריא וידידותי למנועי חיפוש.

בוני אתרים רבים מצהירים שהם מודעים לסוגיית קידום אתרים ושהם בונים קוד ידידותי למנועי חיפוש, אולם ברוב המקרים לבעל האתר קשה לוודא את נכונות ההצהרה.

מאמר זה נועד להסביר לבעלי אתרים מה המשמעות של קוד ידידותי למנועי חיפוש, מה חשוב לדרוש מבונה האתר, למה זה חשוב וכיצד ניתן לוודא שאתר אכן בנוי בצורה קריאה וידידותית למנועי חיפוש.

מה תדרשו ממפתח האתר שלכם:

להלן שמונה דרישות בסיסיות לבניית אתרים ידידותיים למנועי חיפוש. הדרישות מסודרות על פי סדר עדיפויות יורד (הדרישה הראשונה היא החשובה ביותר).

בנה לי אתר שאינו מבוסס frames

מה זה אומר: ישנם אתרים המבוססים על דף מסגרת בודד, כך שדפדוף בתפריט גורם להחלפת התכנים בתוך חלון באותו דף. אתרים כאלה נקראים מבוססי frames (מסגרות). באתר מבוסס frames התוכן שבמסגרת נלקח מדף מקור אחר.

למה זה רע: מנועי חיפוש מתקשים לאנדקס אתרים כאלה וכן מתקשים להציג בתוצאות החיפוש את הקישור לדף הנכון באתר (במקום זה, הם מציגים את דף המקור המכיל את המסגרת בלבד). כמו כן באתרים כאלה לכל הדפים אותה כתובת, מה שמקשה על הפניות ויצירת קישורים.

איך לבדוק אם אתר מבוסס frames: אם לכל דפי האתר כתובת זהה, האתר מבוסס frames.

בנה את האתר כך שהטקסטים יהיו קריאים למנועי חיפוש

מה זה אומר: הטקסט המרכזי באתר צריך להיות כתוב HTML ולא להיות חבוי בתוך אובייקט תמונה או flash.

למה זה חשוב: אחד הפרמטרים העיקריים שמסייעים למנועי חיפוש להבין במה עוסק האתר וכיצד יש לדרגו, הוא תוכן האתר. מנועי חיפוש קוראים טקסטים. הם אינם קוראים תמונות, וקשה להם להתמודד עם סקריפטים ו-flash. לכן חשוב להקפיד שהתוכן המרכזי באתר יהיה טקסט המוצג ב-HTML.

איך לבדוק את זה: ניתן לראות את הגרסא הטקסטואלית אותה רואה גוגל ע"י כתיבת השורה הבאה בתיבת החיפוש של גוגל: cache:site_address. ואז ללחוץ על הקישור לתצוגת גרסת הטקסט בלבד (למשל: cache:www.webguru.co.il). יש טקסטים שאינכם רואים? דעו שגם גוגל אינו רואה אותם.

ספק לי אפשרות לעדכן "תגיות מטה" ייחודיות לכל דף באתר

מה זה אומר: תגיות המטה (Meta Tags) החשובות ביותר עבור מנועי חיפוש הן title ו description. תגיות אלה אינן חלק מהדף המוצג, הן מיועדות להבהיר למנועי חיפוש במה עוסק כל דף.

למה זה חשוב: לצרכי קידום האתר, חשוב לבנות לכל דף תגיות ייחודיות. אם אתם מוסיפים דפים בעצמכם דרך ממשק ניהול, חשוב שהממשק יאפשר עדכון תגיות אלו.

איך לבדוק את תגיות דפי האתר שלי: יש לחפש בקוד המקור של הדף את התגיות:

meta name="description" ו <title> ולבדוק שהם מכילים את תוכן התגיות אותו הזנתם עבור אותו דף.

ספק לי תפריטים מבוססי HTML

מה זה אומר: רצוי שתפריט האתר יהיה מבוסס קישורי HTML ולא JS או Flash. כמו כן חשוב שהטקסטים בקישורים יהיו ב HTML ולא חבויים בתמונה.

למה זה חשוב: כשם שחשוב שתוכן האתר יהיה קריא למנועי חיפוש, חשוב שתפריט האתר יהיה קריא. התפריט מסייע למנועי החיפוש לעקוב אחרי הקישורים הפנימיים באתר ולזהות את הטקסט המקשר לכל דף. ניתן להתגבר על תפריטים שאינם HTML ע"י הוספת תפריט טקסטואלי נוסף (עפ"ר בתחתית הדף) ו/או מפת אתר.

איך לבדוק את זה: ראה סעיף 1.

ספק לי כתובות מקוצרות לדפים

מה זה אומר: דפים שנבנים דינמית לצורך גישה לבסיסי נתונים, מכילים לעיתים פרמטרים רבים. לדפים כאלה יש כתובת ארוכה המכילה תוי ? ו =. כתובות בעלות יותר משני פרמטרים אינן מומלצות. במקרה כזה רצוי להשתמש בקיצור כתובות.

למה זה חשוב: למנועי חיפוש קל יותר לאנדקס דפים עם כתובות קצרות.

איך לבדוק את זה: להסתכל בכתובות הדפים בשורת ה-url.

אפשר לי להגדיר כותרות H1,H2 בדפי האתר

מה זה אומר: הכותרות הראשיות של הדפים שלכם נראות לקוראים כמו כותרות בזכות מאפייני העיצוב שהגדרתם עבורם. ע"מ שגם מנועי החיפוש יבינו שמדובר בכותרות, יש צורך לסמן אותם בקוד כתגיות H1,H2 וכו'.

למה זה חשוב: כותרות הן עוד דרך להסביר למנועי החיפוש מהו הנושא המרכזי של הדף.

איך לבדוק את זה: להסתכל בקוד המקור.

בנה לי קבצי מקור נקיים ככל האפשר

מה זה אומר: קבצי המקור צריכים להכיל את קוד ה-HTML המשמש להצגת תוכן האתר. כל השאר: הגדרות עיצוב, סקריפטים וכד', רצוי שיופיעו בקבצים נפרדים.

למה זה חשוב: על מנת להקל על מנועי החיפוש את סריקת קבצי המקור ואיתור הטקסטים בתוכם. באתרים מבוססי מערכת ניהול תוכן, אין ברירה והגדרות עיצוב רבות מופיעות בתוך קבצי הקוד.

איך לבדוק את זה: להסתכל בקוד המקור.

ספק לי שירות תרגום כתובות דינמיות לכתובות טקסטואליות

מה זה אומר: במקום ששם הדף המופיע בכתובת יכיל פרמטרים עם סימנים משונים, אפשר לי לתת לו שם המכיל את מילות המפתח של הדף.

למה זה חשוב: מילות מפתח ב-URL של הדף תורמות לקידום.

איך לבדוק את זה: להסתכל בכתובות הדפים.

מה עוד צריך בשביל לקדם אתר?

אם שרדתם עד כאן, מגיעה לכם טפיחה על השכם. אני מודעת לכך שלאנשים ללא רקע טכנולוגי וללא הבנה בבניית אתרים, כמו רוב בעלי האתרים, הדברים שכתבתי אינם פשוטים. מצד שני, אם ידעתם לדרוש אותם, העלתם משמעותית את הסיכוי שלכם לקבל אתר ידידותי למנועי חיפוש, אתר שיהיה אפשרי לקידום בגוגל ובשאר המנועים.

ישנם פרמטרים נוספים רבים לאופטימיזציה של קוד האתר (אפשרות יצירת תגיות alt, בניית מפת אתר, מטה תגיות מיוחדות, קובץ robots ועוד) אולם אלו שצוינו כאן הם החשובים ביותר.

אם בכוונתכם להיעזר בשירות קידום אתרים מקצועי, רצוי שתבחרו מקדם אתרים כבר בשלב בניית האתר, כך שיוכל לבצע עבורכם את הבדיקות, יפעל בשיתוף עם בונה האתר לבניית קוד אופטימלי, יתקין כלי מעקב וניהול האתר, לסייע לכם בקביעת מבנה האתר, חלוקת התכנים לדפים וינחה אתכם לגבי כתיבת תכנים ידידותיים למנועי חיפוש.

ככל שתשלבו את מקדם האתר בשלב מוקדם יותר, כך תחסכו לעצמכם שינויים ושכתובים, תזרזו את התוצאות ותעלו במהירות את כמות הכניסות האיכותיות לאתרכם.

רוצה להתקדם איתנו?

שלח לנו את כתובת האתר שלך ונחזור אליך בהקדם:

חייגו אלינו צרו קשר

רוצה להתקדם איתנו? לייעוץ צור קשר