קידום ממומן בגוגל לעומת קידום אורגני

ראשי / קידום אתרים אורגני – מידע וטיפים למתחילים / קידום ממומן בגוגל לעומת קידום אורגני

דף תוצאות החיפוש בגוגל מורכב משני סוגי תוצאות: תוצאות החיפוש האורגניות ותוצאות שנקראות קישורים ממומנים – מודעות Google Adwords. כפי שניתן לראות בתמונה: התוצאות האורגניות מופיעות במרכז הדף והקישורים הממומנים מופיעים לצידן ולעיתים גם מעליהן.

פרסום בגוגל או קידום אורגני

 

התוצאות האורגניות הן דפי האינטרנט שגוגל מצא לנכון שהם האיכותיים והרלוונטיים ביותר לשאילתת החיפוש. הקישורים הממומנים לעומת זאת, מודעות Google Adwords, הם פרסומות: כל הקלקה על תוצאה כזו תעלה כסף למפרסם המודעה. שתי האפשרויות מייצרות לאתר שלך תנועת גולשים איכותית. אם אתה תוהה איזו מהאפשרויות אפקטיבית יותר, איזו זולה יותר, מי מייצרת ROI גבוה יותר, פניות איכותיות יותר וכו' – המאמר הבא מיועד עבורך.

איך עושים קידום ממומן – ומה זה דורש מכם?

פרסום בגוגל הוא תהליך די פשוט (אם כי ע"מ להגיע לתוצאות אופטימליות דרוש ידע וניסיון מקצועי בתחום). כל אחד יכול לפתוח חשבון google adwords, להזין נוסחי מודעות, כתובות דפי נחיתה, רשימת ביטויי חיפוש בהם הוא מעוניין להופיע, תקציב פרסום והכי חשוב – פרטי כרטיס אשראי או אמצעי תשלום אחר. אם לא עשית שום טעות בדרך, תוך זמן קצר – תראה את מודעתך בגוגל. חשוב לציין שעל אף שהתהליך פשוט יחסית, המערכת מורכבת, מאפשרת כיוונונים רבים של הקמפיין וישנם כלים וטריקים שמאפשרים לשפר ולייעל אותו כמעט בלי סוף…

בשורה התחתונה, צריך להבין שהעלאת קמפיין היא מיידית, אפשרית לכל בעל אתר או דף נחיתה, גמישה מאד לשינויים ואינה דורשת התחייבות כלשהי לתקופת פרסום. למעשה תוכל להעלות, לעדכן ולהסיר מודעות בכל רגע.

התשלום על פרסום ממומן בגוגל הוא בשיטת Pay Per Click, כלומר תשלם רק כאשר מקליקים על מודעתך.

אם תיעזר בחברה מקצועית לפרסום בגוגל, תתבקש לשלם בדרך כלל כ-10%-15% מתקציב הקמפיין אבל תגלה שהפרסום יכול להיות הרבה יותר חכם ואפקטיבי.

ומנגד – איך עושים קידום אורגני, ומה זה דורש מכם?

התהליך של קידום אורגני שונה לחלוטין. מכיון שהתוצאות האורגניות הן התוצאות שגוגל מאמין שהן האיכותיות והרלוונטיות ביותר לביטוי החיפוש, נדרש כאן תהליך עמוק, מקיף וארוך טווח של שיפור האתר והקישורים אל האתר על מנת להפוך את האתר שלכם לבאמת ראוי יותר מהתוצאות האחרות וגם לשכנע את גוגל בכך. תוכלו לקרוא בהרחבה על תהליך קידום אורגני ועל עלויות קידום אורגני.

מתלבט בין קידום אורגני לפרסום ממומן?

     

פנה אלינו, ונסייע לך לבחור

 

תוצאות אורגניות לעומת קידום ממומן – על מה מקליקים הגולשים?

מחקרים מראים שכ-85% מהגולשים מקליקים על תוצאות החיפוש האורגניות.

בנוסף, נמצא שכ-36% מהגולשים מאמינים שחברה שמדורגת גבוה בתוצאות האורגניות היא מובילה בתחומה.

חיבור שני הנתונים הללו מוביל למסקנה שתוצאות החיפוש האורגני זוכות הן לחשיפה גבוהה יותר והן למוניטין גבוה יותר מהקישורים הממומנים.

נתון אחר שצריך לקחת בחשבון: רוב הגולשים מקליקים על הקישור המעניין הראשון שהם מגלים ואינם ממשיכים לבדוק את הקישורים האחרים. ולכן מודעת אדוורדס מנוסחת היטב וממוקמת במיקום בולט עשויה להיות יותר אפקטיבית מתוצאה אורגנית משעממת בתחתית הדף.

ואחרי שמקליקים…

הקלקה על מודעה היא כמובן אינה היעד הסופי שלכם. אתם מעוניינים בפניות איכותיות.

אתרים שעברו קידום אורגני איכותי, על פי רוב יהיו טובים יותר לגולש: הם יספקו מידע עשיר יותר, יהיו ממוקדים יותר, המבנה שלהם יהיה ברור ונוח יותר וסביר להניח שהגולשים ימצאו בהם את מה שחיפשו. זה היתרון הבולט של נחיתה בתוצאה מקודמת אורגנית. היתרון הזה משמעותי בתחומים של חיפושי מידע או שירות/מוצר שחשוב לקורא ללמוד אותו היטב. אם אתה פסיכולוג ילדים לדוגמא, ההורה שחיפש אותך ירצה מאד לקרוא על הגישה שלך ולהתרשם ממאמרים שלך בטרם יקבל החלטה לפנות אליך.

יחד עם זאת קיימים תחומים בהם לאתר מקודם אורגנית אין כל יתרון ודף נחיתה בודד יכול להספיק. אם נתקעתם בלי מפתח ואתם זקוקים למנעולן, אין לכם צורך באתר תוכן עשיר אלא בדף נחיתה קצר ותכליתי. במקרה כזה, אין יתרון שיווקי לנחיתה באתר שקודם אורגנית. היתרון היחידי הוא המוניטין אותו עשוי לייחס הגולש לתוצאה אורגנית להבדיל מפרסומת.

7 יתרונות לקידום אתרים ממומן לעומת קידום אורגני

  • מיידיות – בעוד שתהליך קידום אורגני אורך מספר חודשים, קמפיין בגוגל ניתן להעלות מיידית.
  • גמישות בבחירת הביטויים – פרסום בגוגל מאפשר לכם להעלות את מודעתכם עבור ביטויים "יצירתיים" שאינם מתאימים לקידום אורגני. מי שעוסק בתחום נישתי שאנשים כמעט ולא מחפשים בגוגל, יוכל למצוא ביטויים רלוונטים אחרים בהם יוכל לפרסם מודעה אבל יתקשה לקדם אורגנית. אם אתם משווקים תערובת פרחי חבצלות שפותרת מגוון רחב של בעיות רפואיות ונפשיות, לא תוכלו להסתפק בקידום אורגני של טיפול בפרחי חבצלות, ובודאי תתקשו לקדם אורגנית את האתר הקטן שלכם עבור מגוון שמות מחלות ובעיות. במקרה זה – פרסום בגוגל הוא הפתרון הנכון עבורכם.
  • גמישות בבחירת דף נחיתה ונוסח מודעה – בפרסום בגוגל תוכל להפנות את הגולש לכל דף נחיתה שתרצה. להבדיל מקידום אורגני, לא תצטרך ליצור דף ידידותי למנועי חיפוש, רווי בטקסטים ובביטוי מפתח ותוכל להתרכז בדף אופטימלי מבחינה שיווקית.
  • בנוסף, יש לך שליטה מוחלטת על נוסח ההודעה שתופיע עבור כל ביטוי או קבוצת ביטויים, בעוד שבקידום אורגני קיימת שליטה מוגבלת על נוסח ההודעה (snipet).
  • גמישות בעיתוי הופעת המודעה – בגוגל אדוורדס תוכלו לקבוע זמנים מדוייקים בהם תופיע מודעתך ותוכל להעלות, לשנות או להסיר את המודעה בכל רגע. כך תוכל להתאים את זמני הופעות המודעות לפעילויות יחסי ציבור שאתה מבצע, לאירועים תקשורתיים, לתקופות מתות בעסק, לקורסים או אירועים שאתה מעוניין לפרסם, למועדים בגלגל השנה, מבצעים מיוחדים וכד'. אם אתה רוצה להופיע בגוגל רק בתקופות בודדות בשנה – פרסום בגוגל יכול יכול להיות עבורך מתאים וזול יותר מקידום אורגני.
  • ניסויים ובדיקות התכנות – קמפיין בגוגל מאפשר לך לבצע ניסויים ובדיקות בקלות ובמהירות. אם העסק שלך זמני או עדין לא ממוקד, אם אתה רוצה לבדוק אפשרות קידום לתחום חדש, אם אתה רוצה לבדוק את קהל היעד או את עצמך – קמפיין בגוגל יעשה את העבודה.
  • סיכון נמוך – בעוד שבקידום אורגני עליך להתחייב כספית לחברת קידום אתרים, פרסום בגוגל קל יותר לבצע לבד ואין צורך להתחייב כלפי גוגל.

עוד על יתרונות הפרסום בגוגל

ויש גם יתרונות לקידום האורגני – לעומת פרסום בגוגל

  • שיפור האתר – אתר שעובר קידום מקצועי הוא אתר טוב יותר לא רק למנועי חיפוש אלא גם לגולשים. המבנה שלו מותאם נכון יותר לתחומי החיפוש הפופולארים, הניווט בו נוח יותר, התוכן בו ממוקד יותר והוא עשיר במידע רלוונטי רב. קידום אורגני מהווה במקרים רבים מהפך משמעותי לטובה באתר ובמקרים אחרים מתיחת פנים חיובית.
  • העלאת הנראות של האתר ברשת ויחסי ציבור באינטרנט – חלק משמעותי בתהליך קידום אורגני, הוא בניית קישורים נכנסים אל האתר. אתר מקודם אורגנית ייהנה מכתבות מקשרות ברשת, נוכחות באינדקסי אתרים, בפורטלים רלוונטיים, באתרי מאמרים, ברשתות חברתיות ובאתרי web 2.0. קישורים אלו מייצרים לאתר תנועה איכותית נוספת על זו שמגיעה ממנועי חיפוש. בנוסף, מאמרים באתרים איכותיים יתרמו לפרסום העסק וליחסי ציבור באינטרנט.
  • מיתוג ושיפור הדימוי והמוניטין – כפי שציינתי, גולשים נוטים להאמין שאתרים שמופיעים בראש תוצאות החיפוש האורגני מייצגים עסקים מובילים בתחומם. ולהיפך – כאשר קשה למצוא אותך בתוצאות האורגניות – ההנחה היא שהעסק שלך חלש ושולי.
  • העלאת כמות הכניסות מתוך מגוון רחב של חיפושים רלוונטיים – בעוד שבקמפיין עליך להגדיר במדויק את הביטויים בהם תרצה שהאתר שלכם יעלה, קידום אורגני מחזק את נראות האתר לא רק עבור הביטויים המרכזיים שהוגדרו, אלא על כל שאילתת חיפוש שרלוונטית לנושאי האתר. בעקבות קידום וחיזוק האתר, כל תוכן שתעלה לאתר יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל: עדכון על פעילות או אירוע, כתבה מעניינת, ידיעה חדשותית, סיפור הוא הודעה, שמות מנהלים, שמות מוצרים, white papers וכד'. כך תגדיל את כמות הכניסות ללא מאמץ מלאכותי נוסף וכך תוכל להגיע למגוון רחב יותר ורלוונטי יותר של מחפשים.
  • עלויות נמוכות יותר לטווח הרחוק – קידום אורגני אינו זול, אבל הוא אינו דורש תשלום קבוע לגוגל על כל הקלקה. צריך להבין שרוב הלידים מתבצעים לאחר מס' חשיפות של הגולש לאתר. אם אתה לא רוצים לשלם על כל פעם שאותו גולש חוזר לאתר שלך עד שהוא מחליט על רכישה – חשוב שתופיעו בתוצאות האורגניות. אם יש לך עסק ממוקד, יציב ופועל לטווח הרחוק – תרצה להופיע למעלה בגוגל באופן קבוע ולאורך זמן על כל הביטויים הרלוונטים לתחומך מבלי שתצטרך לשלם על כל הקלקה מעתה ועד עולם…

בשורה התחתונה – פרסום או קידום?

אם אתה רוצה תוצאות כאן ועכשיו, אם אתה רוצה לקבל במהירות מידע ותובנות לגבי מה עובד עבורך ומה עליך לשפר, אם הביטויים החשובים לך אינם בהכרח הביטויים המרכזיים של האתר, אם אתה מעוניין לקדם תחום בטווח הקצר ולא לאורך זמן – לך על פרסום ב Google Adwords. גמישות ומיידיות הם היתרון הבולט של פרסום בגוגל.

אם אתה מעוניין לקדם את התחומים המרכזיים בהם עוסקת חברתך בטווח הארוך, אם חשוב לך לשפר את נוכחותך בגוגל ובאינטרנט בכלל, אם אתה רוצה למתג ולמצב את עצמך כמוביל בתחומך, אם אתה רוצה לראות תוצאות לאורך זמן ומבקש לבחור בפתרון הכלכלי יותר עבורך לטווח הארוך, אם חשוב לך ליצור אתר טוב יותר שיעשה עבורך שירות טוב יותר – קידום אורגני מיועד עבורך.

אנחנו, מצידנו, יכולים להבטיח לכם שכאשר תבחרו בקידום אתרים אורגני, מקצועי ומדויק – תגלו במהרה שזו ההשקעה האפקטיבית ביותר בשיווק במנועי חיפוש באינטרנט, ואולי בשיווק בכלל. להבדיל מהוצאות על פרסום בגוגל או במקומות אחרים – קידום אתרים אורגני הוא השקעה ולא הוצאה.

כמובן שהתוצאה הטובה ביותר מתקבלת משילוב נכון של פרסום בגוגל וקידום אורגני. ואכן, ניתן לראות שעסקים רבים בוחרים לשלב את שתי השיטות. הקידום הממומן תומך בקידום האורגני, משלים ומחזק אותו.

מה עושה WebGuru?

מתוך משיכה גדולה יותר לתחום של SEO, מתוך ההנאה שבשיפור האתר עצמו ומתוך אמונה בעבודת עומק ובהשקעה לטווח הרחוק, בחרנו ב WebGuru להתמקד בקידום אתרים אורגני. יחד עם זאת, במקרים רבים אנו משלבים קידום ממומן על מנת להגביר משמעותית את כמות הפניות.

הפרסום עוזר לעסק לראות תוצאות מיידיות, מאפשר לנו ללמוד יחד את התחום, את ביטויי החיפוש הנכונים, המילים הנכונות, דפי הנחיתה הנכונים (על ידי A/B Testing). נתונים אלו תורמים לנו לעבודת SEO מדוייקת יותר. בנוסף, במקרים של התלבטות לגבי יכולת האתר להמיר, יכולת ביטויים מסויימים להמיר, יכולת תחום מסויים להמיר – אנו מבצעים קמפיין כניסוי ובדיקה בטרם ההחלטה וההשקעה בקידום אורגני. באופן כללי, נוח מאד כשיש חשבון בגוגל אדוורדס וקמפיין מוכן שניתן להפעיל ולהפסיק אותו בהתאם לצורך כגיבוי והשלמה לקידום האורגני.

צרו עימנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם.