להיות ראשון בגוגל: 5 תובנות חשובות

ראשי / מידע מקצועי / SEO / להיות ראשון בגוגל: 5 תובנות חשובות
מתוך SEO

אם הגעת לכאן, אתה ודאי שואף להיות ראשון בגוגל.
אז קודם כל, הגעת למקום הנכון!

כפי שחשוב לך כבעל אתר, לראות את עצמך מעל כל מאות או אלפי המתחרים שלך, חשוב לנו כחברת קידום, לראות את האתרים שלנו מנצחים את האתרים המקודמים ע"י חברות הקידום האחרות.

זה חשוב לנו, אבל זה לא היעד המרכזי שלנו. ואסור שזה יהיה היעד העיקרי שלך.

רוצה להבין למה? תמשיך לקרוא…

לפני הכל: האם האתר שלך ראוי להיות ראשון בגוגל?

מטרתו של גוגל היא להציג לגולשים את תוצאות החיפוש הטובות, האמינות והרלוונטיות ביותר לשאילתות החיפוש. ככל שהאתר שלך יהיה מקיף יותר, איכותי יותר בתכניו ומומלץ יותר בעיני מס' רב של אתרים משמעותיים – כך סיכוייו להיות ראשון בגוגל לאורך זמן גבוהים יותר.

בחן את אתרך:
1. עד כמה הוא באמת עונה לצרכים של גולשים המחפשים בגוגל? אם למשל אתה שואף להיות ראשון במילה "משכנתא", האם אתה מספק לגולשים מספיק מידע וכלים בתחום המשכנתא? עד כמה האתר שלך מעניין? תורם? ברור? נוח לקריאה? מזמין?
2. האם האתר שלך באמת טוב יותר מהאתרים האחרים? האם יש לך יכולת להציע לגולשים ערך מוסף על פני האתרים האחרים שמופיעים בראש תוצאות החיפוש?

תובנה מס' 1: תהליך הקידום אינו רק מניפולציות וטכניקות. חלק חשוב בתהליך הוא שיפור האתר שלך כך שיהיה באמת ראוי להיות ראשון בגוגל.
אם אתה רוצה להיות ראשון בגוגל, הייה נכון לתהליך מקיף של שיפור אתר הבית שלך. (אל דאגה, אנחנו יודעים בדיוק איך לעשות את זה).

מה ייצא לך מלהיות ראשון בגוגל?

אז האגו שלך וגם שלנו יעלה, נרגיש גאים, נרגיש מובילים וזה לכשעצמו חשוב. גם הגולשים שייכנסו לאתר, ירגישו שהם הגיעו לחברה שהיא מובילה מעצם היותה ראשונה וגם לזה תהיה השפעה חיובית.

אבל עד כמה למקום הראשון תהיה השפעה בפועל על הצלחתך?

תלוי בביטוי. בעזרת כלי מילות המפתח של גוגל, ניתן לקבל הערכה על כמות החיפושים של הביטוי.
בממוצע גס, כ 40% מהמחפשים, מקליקים על התוצאה הראשונה בגוגל.
אם היעד שלך הוא להיות ראשון בביטוי "קורס חשבי שכר", תוכל לראות בכלי של גוגל כ 480 חיפושים חודשיים של הביטוי המדויק הזה. כ 40% יקליקו על התוצאה הראשונה, כלומר כ 192 גולשים בחודש שהם בסך הכל כ 6 כניסות ביום לאתר. המקום הראשון בביטוי "ייעוץ פיננסי" יהנה, עפ"י אותו חישוב, מלא יותר מ 8 כניסות ביום.

אז איך בכל זאת אנחנו משיגים מעל 200 כניסות ביום לאתר בתחום היייעוץ הפיננסי? לא בזכות ביטוי אחד ולא בזכות 10 ביטויים, אלא בזכות קידום מלא של מגוון ביטויים: הביטויים המרכזים בתחומך מהוים רק כ 20% מנפח הכניסות הפוטנציאלי, הביטויים המשניים מהוים עוד 10%, ו 70% מהכניסות לאתר יגיעו ממס' רב של ביטויים נישתיים ("הזנב הארוך").

תובנה מס' 2: במרבית התחומים קידום של ביטוי בודד למקום הראשון ייצר מעט מאד כניסות לאתר.  אסטרטגיית קידום נכונה יותר, היא להשקיע בכל הביטויים הפוטנציאלים. לסמן כמטרה עיקרית לקדם מגוון ביטויים לדף הראשון. המקום הראשון יהיה עפ"ר מטרה משנית.

 עד כמה המקום הראשון יעלה את כמות הפניות לאתר?

תלוי עד כמה הביטוי קולע לשירות/מוצר שאתה מציע: לביטוי "ייעוץ זוגי" למשל יש יכולת המרה גבוהה יותר מאשר לביטוי "בעיות בזוגיות" מכיוון שהוא משקף גולשים שמחפשים את השירות. המילה "ביטוח" היא כללית מאד ויכולת ההמרה שלה נמוכה. כך גם מילים כמו "הריון", "לימודים" וכד'.

אחוז הפניות תלוי גם בדף בו ינחת הגולש (מאמר? דף שיווקי? כמה הוא מניע לפעולה?), באתר כולו (משדר אמינות? משכנע? מציע הצעה אטרקטיבית ביחס למתחרים? מעורר חיבור רגשי של הגולש לנותן השירות?).

עד כמה המקום הראשון ייצר לך לקוחות בפועל?

מקדמי אתרים רבים מרגישים שאתר שמייצר פניות זה אתר שמשיג את יעדיו. אבל בעלי האתרים מבינים היטב שיש פניה ויש פניה. יש הבדל משמעותי בין גולש שפונה ל 10 אתרים בנוסח זהה ע"מ לאסוף מס' הצעות מחיר לבין גולש שבאמת "נדלק עליך" דרך האתר והוא בשל להפוך ללקוח נאמן שלך.

תובנה מס' 3:  יכולת ההמרה של האתר חשובה לא פחות ממיקום האתר בגוגל. אם תטעה לחשוב שהמקום הראשון בגוגל הוא היעד שלך, תשכח להשקיע באתר עצמו. תשכח שהזמן הממוצע של גולש באתר הוא 3 שניות והאתגר האמיתי הוא ההתמודדות עם הגולשים בתוך האתר ולא ההתמודדות עם גוגל.

איך אתה נראה שם למעלה בגוגל?

התוצאה הראשונה תקבל כ 40% מההקלקות. אבל יש לך יכולת לשפר את אחוז ההקלקות ע"י שיפור הכותרת, שיפור התיאור המופיע תחתיה, הוספת תמונה ואלמנטים אחרים. מעשית, אתר במקום השני יכול לזכות באחוז הקלקות גבוה יותר מהאתר שנמצא במקום הראשון, ע"י הצגת תוצאה אטרקטיבית יותר.

תובנה מס' 4: חשוב לא רק איפה אתה נמצא בגוגל אלא גם איך אתה נראה שם.

חוץ מלהיות ראשון בגוגל – איפה עוד רואים אותך?

אז אתה ראשון בגוגל. אבל ממש מתחתיך במקום השני, נמצא מותג מוכר יותר. כזה שנתקלנו בו כבר בתקשורת/כזה שביסס את המוניטין שלו/כזה שראינו ביוטיוב בהרצאה יוצאת מן הכלל… ועליך… אולי לא שמענו מעולם. לכן, יתכן מאד שבמקרה כזה גולשים יעדיפו את התוצאה שמתחתיך.

בנוסף, גולשים מחפשים את שם המותג שלך, ע"מ להתרשם מאזכורים אחרים שלך ברשת. האם דאגת לקדם את המוניטין שלך ברשת כך שיעלו אזכורים מרשימים?

תובנה מס' 5: כחלק מקידום האתר, חשוב גם לחזק את מוניטין האתר ברשת. גולשים יקליקו עליך יותר בגוגל ויפנו אליך יותר  ככל שיכירו אותך יותר וככל שיהיו לך יותר אזכורים חיוביים ומרשימים ברשת.

לסיכום

להיות ראשון בגוגל זו שאיפה לגיטימית של כל בעל אתר וכל מקדם אתרים. המקום הראשון מרשים את הגולשים ועשוי לייצר משמעותית יותר כניסות מאשר המקום השני ואלו שתחתיו. אבל הקשר בין עצם היותך במקום הראשון לבין יצירת פניות רבות ואיכותיות הוא רופף. שירות קידום אתרים מקצועי הוא כזה שמתרכז ביצירת תנועה רבה לאתר מתוך מגוון ביטויים שנוכחים בדף הראשון בגוגל, בבחירת ביטויי המפתח הנכונים והממירים ביותר, בקידום שמשפר את האתר (ולא כזה שרומס את כבודו רק בשביל גוגל) ובשיפור כללי של נוכחות ומוניטין החברה ברשת.

קרא עוד: תהליך קידום אתר בוובגורו

צרו עימנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם.